2006-08-07

Antibiotika suger snopp

Vem kunde väl ana att fyra yttepyttiga antibiotika kurer i våras skulle fucka upp mitt imunförsvar..?

Jag har nu lagt mer på sjukvård i år än jag fick när jag sålde min bil (mäj hi räst in pis).

Men som tack för att ha varit en trogen kund hos Axess Akuten i Göteborg med en rik variation av infektioner och krämpor, belönades jag idag med en gratis omgång av ögonsalva*.
Av en tysk läkare.
Som sa ".... ,ja?" i varje mening. Precis som de gör på film.
Han stirrade dessutom så ohämmat på mina bröst att jag borde fått en full uppsättning operationsverktyg. Komplett med nötknäckare, förstås.

Men hej.
Man har ju iallafall hälsan....


*Med mer antibiotika.

2 kommentarer:

Karin sa...

Du är säker på att han verkligen var läkare, ja? Annars har jag hört att man klarar sig hyfsat bra utan någon läkarlegitimation här i Svea Rike...

Jasmin sa...

Karin: Man kan ju aldrig vara helt säker.
Men han hade blått på sig. Kan man inte räkna det som bevis..?

Och ja. Det är klart man kan!
Heike kunde ju det!