2008-08-29

En bra sak med att vara vuxen...

... man fattar vad det där med magkänsla är till för.

Varje gång jag gör något som inte är braså känns det lite, lite i magen. Ibland är det ett dumt-i-huvudet-magont som kommer efteråt och ibland är det ett finurligt-och-rätt-smart-magont som kommer innan. Och vid finurliga-och-rätt-smarta-magont så händer det då och då att jag är perceptiv nog att låta bli att göra det.
Det kunde jag inte förut. Då gjorde jag det ändå och mådde illa efteråt. Och fick dessutom ta konsekvenserna av ett obra agerande no less... Inte så win-win:igt kan man tycka.

Som nyss tillexempel. När jag skrev ett blogginlägg som inte borde ha skrivits. Då fick jag lite lite ont. Och ser ni något dumt inlägg? Nej, det gör ni inte*.
Det är för att jag är mag-smart nu.

Jojo.

** ... nej det gör ni inte...

Inga kommentarer: