2007-04-13

Självinsikt part one

I mitt hus bor den satigaste av tanter. Hon har vid ett, mycket minnesvärt, tillfälle skällt ut mig så hårt att jag var upprörd i en vecka efteråt.
Då hade jag glömt att stänga dörren in till korridoren in till tvättstugan.
Som jag stod två meter i från.

Att hon är krum och haltande var tydligen ingenting som begränsade hennes lungor lärde jag mig då, när hon skrek slumpmässiga förolämpningar om hur dum i huvudet jag var ... att jag inte kunde läsa.... att jag inte förtjänade att bo i huset.... och blablabla såna som mig borde förbjudas....

Sen slängde hon igen en stor fet bunkersizead dörr i ansiktet på mig. Än idag kan jag inte förstå hur hon lyckades med det.
Vi misstänker också att tanten är den som har brännvin i tork- och mangelrummet. Men det är tydligen inga problem, så länge man bara håller ytterdörren stängd.

Hursomhelst;
Igår lämnade jag en kommentar hos Mikebike.
Jag refererade till en ung man som "den finniga valpen".

Om inte det är ett tecken på begynnande surtanthet så vet jag inte vad är ...

Mvh
Jasmin, 27 år going on 76.

7 kommentarer:

mikebike sa...

hej hej hallå där. fan detta är ju löjligt. igår outtade du ju info som fick mig att gissa att i bor i samma stadsdel. idag snackar du om brännvin i tork och mangelrummet. Det har vi med. Hur nära bor vi egentligen?

Andreas sa...

Vänta bara tills du är 29.. då är man jävligt sur och grinig och sätter upp lappar i trappen om att folk ska stänga luckan till sopnedkastet...

(Sen gör de ändå inte det, jag tror inte de förstår svenska...)

Anonym sa...

Tanter är ett lustigt släkte.. varför skäller de så mycket och kategoriserar? Någon borde forska på det här.

Jasmin sa...

mikebike: haha.. ja inte så himla långt isär vad det verkar.
Eller gjorde. nu har jag ju flyttat ut. :)

andreas: Pfft.. way ahead of you.
jag gnäller redan på folk som inte sopsorterar. De asen.

helenan: Kanske har de överdoserat på livet-har-inte-gett-mig-vad-jag-förtjänar-självrättfärdighet..?
Eller så har de för otrevliga barnbarn.. :)

mikebike sa...

hörru mejla mig på mikebike@badactors.se jag har en fråga ;)

Anonym sa...

för mig är surtanthet kärringar som inte tål att det finns unga, vackra, eller lyckliga människor. verkliga och otäcka förebilder för fiktionens zombie-vampyr-typer

Blue sa...

Apropå grannar så kom jag att tänka på ett gammalt inlägg från förra sommaren, undrar om min tant är släkt med din tant - fast min är inte krum, bara, misstänker vi, glad i spriten och inte lika glad dagen efter:

http://bluegirl70.blogspot.com/2006/07/psycho-neighbours.html

:)