2008-05-18

jättejätteprojekt

Den här helgen har jag och min sambo spenderat med att vara jättejättearga och jättejättesura på varandra.

Vi är väldigt fina människor, både jag och Nicke, men är det något vi verkligen är så är det fanatiskt envisa.
Som djur.
Den här gången gick vi två hela dagar utan kommunikation.
Jag vet. Det är tragiskt. och våra framtida barn kommer behöva jättemycket terapi. (Men nu är vi sams och jättekära igen och ingen har fått några bestående skador den här gången heller.)

Men det betyder också att jag har haft sjukt mycket tid utan sysselsättning.

Och vad gör jag när jag har sjukt mycket tid utan sysselsättning?
Jo jag startar projekt.
Det är liksom min grej.
Jag är en projektstartare.

Den här gången så gick jag och tänkte på vilken begränsad stackars själ jag har. (Ja jag går och tänker på sånt. Gå nu genast iväg och kasta sten i ett annat glashus...) Man följer rutiner och har en massa förbud och gränser och riktlinjer och grejer för sig som man lever efter. Hur kul har man då på en skala? Och borde man inte försöka jobba bort sånt?
Om du nu tänker att nehej det behöver man inte, så kan du ju sluta läsa nu.

Jag tänkte ju dårå att man kanske skulle ta och lista ett gäng med grejer som man aldrig gjort förr. Och så kanske man skulle göra dem dårå.
Så nu jobbar jag på en sån lista. Som jag ska göra sen.

Inte illa för en bråk-helg, va?

2 kommentarer:

maruschka sa...

Jisses vad jag känner igen mig....;o)

Anonym sa...

Har nyligen läst boken "Frisk, fräsh och spontan" av Mons Kallentoft. Därför får jag lite rysnignar av ditt inlägg. Kanske nåt o läsa nästa gång du har tid över :)