2012-01-25

The force is strong with this o.....eh... never mind.

Idag har jag alltså varit hos jordmor på kontroll. Jordmor betyder barnmorska... men det ær møjligt att barnmorska inte heter barnmorska på svenska længre. kanske det finns nåt mer kønsneutralt begrepp på det. Och hade jag varit engagerad nog idag så skulle jag googla på det, men eftersom jag ær så lættstøtt nuførtiden... och lat, inte att førglømma.... så tænker jag inte ge mig in på det minfæltet med mindre æn en fullt utrustad stridsvagn och heltæckande krigsmundering.

Plus att jag vill behålla bilden jag har i mitt nypatriotiska huvud om att Sverige ær sjælva sinnebilden på jæmstælldhet och likaværde.

Men oavsett. Det var inte det jag skulle berætta om. Utan det faktum att jag såg en liten bebis som var klædd som en Sith nær jag var dær (se beskrivande bild nedan før referens). Jag ville så gærna ge en hel massa kudos till bebisens førælder men det visade sig att min hjærna saknade ordførråd før en sådan hær hændelse.
Det kommer nog ændra sig efter några månader av småførældraskap, tænker jag. Och då. Då! kommer jag vara redo.
(notera gærna att bebisen i fråga inte høll någon form av vapen...)

Och på temat star wars... och politik... och Heidi Klum, læs det hær: http://fredrik.cafe.se/kronika-74/#comment-65511

Inga kommentarer: