2006-07-10

utmaning

För att jag blev utmanad...


Fem saker jag har i min frys;
- En tom bigpacklåda
- En isskrapa
- En odefinierbar lukt av något som lever, men inte borde det.

Mer finns inte eftersom min frys är tok-sönder.
Lyxliv.

Fem saker i min bil;
Haha.. bil.
ja just det.
Har inte ens cykel.


Fem saker i min garderob;
- Stor och jätteröd väska. - finast i världen.
- Dammsugare - Nånstanns ska den ju bo.
- Ett stolt inhandlat förråd av diverse produkter ifrån Ullared. Tre ansiktstvättar, två ansiktsvatten, två eye make-up remover, örontops, bomullspads, 2 tandkrämstuber, 4 duschcreme, solkräm, osv osv.
- Ett par nya yttepyttiga* jeans.
- En ständigt packad necessär. (pojkvän som bor utomstädes, you know)

Fem saker i min handväska;
En ögonblicksbild;

- En tom pressbyrå-påse.
- Två mobiler
- En karta över stockholm
- Ett paraplyfodral. Paraplyet är märkligt nog borta.
- Ett kvitto från ica på en yoghurt för 13.90.
- Tomt häfte med (utan?) rikskuponger.
- Kajalpenna
- Två läppstift, ett läppbalsam. (... okej. Det är inte läppbalsam, det är vaselin. OKEJ?! Nöjd..!?)
- En sjal.
- En bok - Den högsta kasten, Carina Rydberg. Rätt bra, faktiskt.
- Post-it-lappar.
- Säkert 20 hårnålar.
...

Lite fler än fem kanske.


Fem personer att langa vidare till;
Jag kör på tjejligan;

- A Dorabel
- Pale Green Woman
- Honey
- Kei
- SANDRA

(Sniff, babe..? Lever du?)


* Siv känner sig visserligen lite trängd men uppskattar i övrigt den stöttande uppbakningen..

1 kommentar:

Niklas sa...

Paraplyfodral? Verkligen?