2006-07-03

Helgnytt

Så.
Här sitter man.
Med sitt hundbajshår.
Mysigt.

Men iallafall.
Helgen var bra, tackar som frågar. Fick träffa större delen (väl!?!?!) av pojkväns släkt.
Cool som jag är så var jag inte på något sätt nervös som en hare.
Men det gick så bra så...
Tror jag.

Mitt enda ångesttillfälle kom när pojkväns mormor tog mig i hand och frågade;
- Och vem är du?
Jag log mitt världsvana, lugnande leende och sa;
- Jag är NNs flickvän.

Och sen slog paniken till....
Jag sa NN* väl?
Väl?
Tänk om jag sa exets namn istället...!?
Hur fan skulle jag kunna recovra från det!?
Nej, ni förstår ju...

Annars gick allt bra.
Förutom då jag, som hade läst på allt jag kunde om olika väderfenomen, fotbollsvm, schlagerfestivalen och alla andra lagom generella snälla konversationsområden, tappade fotfäste lite när "testikelproteser för hundar" kom på tal.
Mycket otippat.
Men eftersom min egen familj mest pratar om trägårdsvård och fiske, så kan man ju inte annat än uppskatta variationen ...




*Pojkväns namn.
Inte alls att förväxla med den NN som frekvent förekommer i utredningar och åtal.

1 kommentar:

Karin sa...

Testikelproteser för hundar var bara uppvärmningen... :D