2007-05-01

Paddington

Jag har varit taktisk nu när jag är resväskeboende.
Eftersom jag är utelämnad till mina (underbara!) vänners nåd nu tills jag flyttar upp till stockholm permanent, har jag valt att sprida riskerna. Hellre många vänner som är liite irriterade på mina hårbollar i handfatet än en som förskjuter mig helt, tänkte jag.

Nu de senaste veckorna har jag bott hos en kompis i linnéstaden och hos en annan i Biskopsgården. Inte helt kontrastfritt...:
  • I Linnéstaden hälsar ingen på någon.
  • I Biskopsgården hälsar alla på alla hela tiden. Och pratar. Jag vet till exempel att en farbror i grannhuset brukade springa 10 mils rundor två gånger i veckan innan han skadade sig.
  • Linnéstaden är nära till en massa fik, restauranger och affärer.
  • Biskopsgården är nära till det dyraste Hemköp i Sverige.
  • Linnéstaden ligger jämte Slottskogen. Heja Slottskogen.
  • Biskopsgården har terränglöpspår. Terräng! I Göteborg! Som inte är som motorvägar (Buuu Slottskogen.)!
  • Från Linnéstaden kan man gå till ... ja.. det mesta.
  • Från Biskopsgården kan man inte gå till.... ja... någonting.
  • På spårvagnen till Biskopsgården har jag hört diskussioner innehållandes karriärtips,
    brottsregister, varför en slipad skruvmejsel är bättre än kniv och gäddfiske. Det sista var två jättestylade 17:åriga tjejers samtalsämne i säkert fem minuter.
  • På spårvagnen till Linnéstaden vet jag inte vad folk pratar om eftersom man kan gå dit.
  • I Linnéstaden finns take-away-latte. På flera stycken ställen. Jättenära.
  • I Biskopsgården finns det barn.
  • I Linnéstaden finns det typ 10 olika klädstilar.
  • I Biskopsgården har alla slöja. Hah. NOT.
  • I Biskopsgården finns det typ 150 olika klädstilar.
  • Linnéstaden har Rumpan Bar. Som är dumt i huvudet. Som en sten.
  • Biskopsgården har Hemköp.
  • I Linnéstaden ser man kändisar ibland.
  • I Biskopsgården dansar lokala galningen omkring med en stereo, tejp virad runt pannan och hojtar glatt: "Blååvitt! Blåååvitt! Ut med domarn!! UUU-uu-uuu!".
Man kan säga vad man vill om vad man vill, egentligen.
Men igår kväll var det lugnt och skönt i Biskopsgården iallafall...

Nu ska och mina resväskor förflytta oss till Borås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till stan :)
Här är fint väder för tillfället, inget av det där beryktade regnet :)
Vad för dig hit, om man får fråga? :)

mikebike sa...

härligt perspektiv. men linné är bra kallt. inte för att jag hade valt biskops. säkert jättetrevligt men det ligger ju på hisingen. du vet vart hjärtat ligger i gbg. du kommer återvända... det är jag säker på;)

mikebike sa...

btw: what the fuck. ska du pendla mellan borås och gbg nu. sicket lidande ;)

Katie H sa...

STHLM???? Why?? Hoppas snuttemuffsen ar modan vard!

Nej, du kommer sakert ha gorskoj!

Men ingen kommer dansa runt och skrika BLAVITT!!!!