2007-06-25

om att bli sambo

En gång för en massa ( typ sju) år sen bodde jag ihop med min lillasyster.
I början var vi i perfekt harmoni med varandra. Vi hittade på saker ihop och nådde en ny mental dimension av systerskap. Hon hade aldrig bott hemifrån innan så hon såg upp till mig som någon typ av vuxenfacit.
Den fasen varade i tre dagar ungefär.

Sen hade vi en toleransfas där vi inte umgicks så mycket ensamma men respekterade varandra i övrigt. Hon förstod att jag behövde få in pengar till räkningar och jag förstod att hennes socialt utmanade vänner var tvungna att få vara i lägenheten någon gång då och då utan att jag skulle köra ut dem med sopkvasten*.

Sen slutade vi med toleranstjaffset och gick över till den lite mer hardcore titta-på-mig-på-fel-sätt-och-jag-kommer-gå-milleniumbugg-on-your-ass- perioden.
Under den här perioden kom jag på min systers (socialt, mentalt och etiskt utmanade) kille med att spionera när jag bytte om. Det var visst mitt fel.

En gång, vid ett räkningsinventeringstillfälle, var vi millimeter från ett fullskaligt vuxenslagsmål och det enda som hindrade oss var en svag röst i våra bakhuvuden som sa: ".. och hur ska du förklara skadorna sen då..? Rugby? Hmm? " och en liten extra röst i mitt huvud som upprört väste "Du inser att hon är dubbla din längd och har fyrdubbelt din styrka?? Pucko.**"

Någon gång strax efter att hon sprängt kaffekokaren i över hela kökstaket och inte städat upp, flyttade hon till ett kollektiv i en gudsförgäten liten by, blev gravid, gifte sig och flyttade vidare in i ett hus. Men det är en annan, och självklart inte lika intressant, historia.



* Inte en riktig sopkvast så klart, ingen normal människa har en sopkvast. Allra minst jag som gillar att leva i harmoni med mina dammråttor.

** Min syster och jag är, om ni minns, inte ett dugg släkt med varandra, därför är det fullt genetiskt möjligt att hon är två gånger så lång som jag och fyra gånger starkare.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och var det här en beskrivning eller en motsats till ditt nuvarande samboskap? =)

Jasmin sa...

hahaha!
Förstå hur irriterad jag är över att min sambos pojkvän tjuvkikar på mig hela tiden.. haha..

Anonym sa...

ja gud vad irriterande det måste vara... =)

dddd sa...

Min syster är 9. Jag brottar ner henne relativt lätt. En trevlig fördel med att ha syskon som är oh, så mycket yngre än en själv. Vi får väl se hur länge det håller.

Anonym sa...

2*längd & 4*styrka.. hm tricky.. nåå hon måste ju sova nån gång..
då kunde ju någon(syster)raka bort ögonbrynen och skriva nåt kul i pannan med vattenfast stor tuschpenna, och sedan flytta snabbt innan den starka systern vaknade.. just thinking

Anonym sa...

Dett var ju livad läsning på många sätt. jag bodde en gång på Lidingö i en hunsad jävla etta och frös och mådde skit och drömde om duggregn på älvsborgsbron ner mot hisingen hela tiden. Sen första kvällen på typ två år jag återvände gick jag på kompaniet ( som var ärbart på den tiden)drack för mycket sprit och cyklade hem över göta älvbron varpå kedjan hoppade och jag faktiskt höll på att dö. Efter det flyttade jag till majorna. inga broar där.
/Lerneby

Jasmin sa...

tinselflickan: hhehe... it's a bitch.. :)

miss kyd: fan vad du har det bra.
Min växte om mig när jag var fyra (4!!). Men du klarar dig nog i några år till.

smoothie: haha! Du är ett geni !

lerneby: haha. Stackare! Tur att du såg ljuset till slut. (ljuset = majorna)