2007-07-02

Bästa kropp,

Jag skriver med anledningen av senaste dagarnas händelser.
Det finns en viss risk att vi har missförstått varandra och jag hoppas vi kan reda ut detta innan det växer till en konflikt.

Det var min fulla intention att undvika negativa effekter för dig. Jag avsåg faktiskt att rent av göra dig en tjänst.
Lite motion är nyttigt, är en devis som jag gärna lever efter.
Och hur skulle jag kunna veta att Squash inte är en väg till motion så mycket som till fysisk tortyr..?
Dessutom tror jag du förstår mig när jag säger att det var mot min pojkvän. Ja, du förstår ju själv att jag inte tänker ta stryk av en pojkvän..?

Så här retrospektivt så inser jag att du försökte kommunicera med mig redan igår. Jag märkte det eftersom du valde att spela "muskelförlamningskortet" någonstanns i ett matchavgörande skede. Jag skulle vilja att vi tar en diskussion om det, du och jag. För ska jag vara helt ärlig är jag inte helt överrens med ditt tillvägagångssätt där.

Iallafall, jag har förstått att du har stött på vissa svårigheter under dagen och jag beklagar detta. Jag hör emellanåt hur dina steg är.. ja.. hasande.. och att dina armar hänger som i en fix position utmed kroppen större delen av tiden.

Men oavsett vad så tycker jag att det vore bra om du kunde tänka dig att minimera antalet smärtimpulser till mig.

Ser framemot ett fortsatt samarbete.

Tack på förhand,

Jasmin

3 kommentarer:

Jonna sa...

Strejkande kroppar är inget vidare. Lite träningsvärk kan göra att man känner sig sund och duktig, men när man kommer till en nivå som kräver att man får rulla ur sängen på morgonen så försvinner liksom alla positiva aspekter...

Jasmin sa...

Nej strejkande kroppar suger.
Det dumma är ju att man mycket väl kan gå upp ur sängen.... för man glömmer helt bort att man har ont. Och så står man där och vrider sig i efterskottsmärta istället....
.. förutom då att man inte kan vrida sig. eftersom det gör för ont..

Anonym sa...

..eller så bara ramlar man - för att kroppen &
tanken inte behagar samarbeta & förvarna heller.. Raklång.
Jasmin, Du verkar fantastisk!
& Din tanke & Du samarbetar på brilljant vis..
kram honeypie (..läser vidare framåt i tiden..)