2007-09-09

Bofuckingsituationen

Hittills har vi varit med i fem budgivningar. Där har jag slängt mig med monopolpengar och höjt med hundratusen åt gången. Helt bisarrt. Jag har förvisso hållit mig till mitt egenuträknade tak och inte gått över den gränsen, men det har inte hindrat mig från att bjuda förbannat mycket pengar på;

  • En lägenhet med förstörd parkett.
    Mäklaren sa: "det är äkta ekparkett".
  • En lägenhet med inpyrd rök i vartenda rum.
    Mäklaren sa: "ja, han har rökt lite. Men bara på balkongen."
  • En lägenhet med en högtrafikerad väg utanför.
    Mäklaren sa: ".. ett område där det händer mycket"

Och dessutom en lägenhet med heltäckningsmatta i sovrummet. Ve och fy, tänker ni, så gammal? Men nej. Den var nyinlagd. En modern heltäckningsmatta.

Nästa vecka ska vi kika på lägenheter i Norrköping.

6 kommentarer:

PGW sa...

Heltäckningsmatta är jätteinne nu serru. Vilket väl förmodligen betyder att spännande mattkvalster också är otroligt inne. Desingerkvalster liksom.

ajja sa...

Heltäckningsmatta är väl praktiskt! Helst när man ser till att tappa en popcorn skål över eländet och ser då på köpet till att mata dom där jävla kvalstren.

maruschka sa...

Norrköping?...varför det?

Jasmin sa...

pgw: jamen eller hur. Vem kom på det genidraget, undrar man ju..

ajja: haha... helt hypotetiskt då..?

Maruschka: Nej, inte norrköping på riktigt. :)

maruschka sa...

Hihi, var visst lite för trött för att förstå ironin... Är själv uppvuxen i Linköping, så, varför inte...men jag skulle ALDRIG flytta tillbaka...

Anonym sa...

Heltäckningsmatta borde förbjudas. Det är så hemskt.