2007-09-22

Finanslivsnonsens

Idag signade jag en mäklare.

Jag har haft en urvalsprocess mellan sju olika, fast bara två att räkna med. Det har mailats, ringts och faktiskt postats i ett par veckor nu. Och efter att min hyresgäst fått tycka till om deras live-intryck och den ena taktiskt nog valde baktala mig inför henne, så valde jag en.

Och jag har fortfarande ont i magen över hur mycket pengar hon (mäklaren) ska ha av mig. Jag menar herregud. Herre. Gud.
Och stagingen. Herre! GUD! För att sätta in en skål med lime och matchande handdukar??!? 7000 spänn!? Det är bäst för dem att jag får minst tre extra bud.

Och vad fasen ska hända med reavinstskatten? Hmm?
Inte för att jag helt greppar alla aspekter kring whatever förslag som antas.
Men ni menar väl inte på allvar att den ENDA skatten jag bryr mig om, den ska moderaterna höja !? HÖJA! Moderaterna!??


* som är den bästa hyresgästen i hela världen. Är det någon som vill ha henne?? Hon är toppen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tappar alltid fokus när jag är i en homestylad bostad. fastnar i funderingar på vad man måhända möjligen kan göra med sisådär trettio citroner eller lime... vem köpte senast hem sisådär trettio citroner, och till vad??

Anonym sa...

Om man är flera i familjen, kan man skänka lägenheten som gåva till den som tjänar misnt, skatten miskar också...
Man kan prata med banken direkt och skippa mäklaren.

Anonym sa...

Hoppas hoppas hoppas att 'stagingen' innebar en hellskottas massa mer än en hög lime i en skål
(& isåfall verkligen ett lägre antal än cirka trettio)
& "matchande handdukar"!
Attans förlegat med de där lösningarna vissa nöjer sig med; - & så jäkla mycket viktigare med sånt 'folk' inte tycker är "roligt"
(som golvlister & organiserade garderober med 'plats över' som spekulanterna verkligen (mer eller mindre medvetet) tittar på. *hihi*
(& som Du kommenterade Lida; då är man ju mer upptagen att fundera över recept som hinner ta hand om 30 lime innan de blivit gula & stenhårda..)
*hihi* Jag får nog höja priset på mitt huvud när jag gör 'stagingjobb'.
Här har en annan målat hela rum,
trappor & lagat grejer (- & helt undvikit lime i skålar & vita liljor)! & 7000?! 7000!?! : )
Jag menar, kan de inte tänka åtminstone mer subtilt; som dofter & detaljer, - & kom igen; det finns andra blommor än vita liljor & annan frukt än lime..
*hihi* Tack för ännu ett underbart inlägg!
Jag ligger långt efter, men är nu inne på min tredje kaffe & läser vidare.. (ännu en sömnlös natt)
kram honeypie