2006-02-28

dålig vana goes public

Fröken J är ute på shoppingrunda.
Går på trottoaren.
Fokuserad för att inte halka.
Går förbi en affär.
Affärens dörrar glider upp och ger ifrån sig ett litet, litet, litet gnällande ljud.

Nu till dagens fråga:

Vad gör Fröken J ?

1 . hoppar en halvmeter upp i luften?
2. Avger ett falsettskrik á la 11årig flickscout?
3. Slänger upp armarna i skyddsposition*
4. All of the above.


Ja?
Vaddådå?
Fullt rimligt.


* Vad skulle en skyddsposition representera om man snackar om anfallande skjutdörrar i ett shoppingstråk, you ask?
Rakt upp ovan för huvudet, lätt böjda bakåt.
Givetvis.
Böj gärna ner huvudet mot magen för bästa effekt.

14 kommentarer:

Pia sa...

Har läst dig ett tag och vill i alla fall gemig tillkänna. Gillar din blogg verkligen.

Nini sa...

Jag säger:
4) all of the above
Och jag kan verkligen föreställa mig det oxå...hehe...
hehehehe....hehehehehe

Andreas sa...

Skyddspositionen var iaf inte att krypa iho på alla fyra med händerna över huvudet...

Men det hade i sanning sett roligt ut! =)

Anonym sa...

Du är den sjukaste människan jag inte känner!

Anonym sa...

Ja det där låter ju som det mest
normala fulkomligt logiska sett att hantera den situationen på (NOT)

Anonym sa...

Själv tyckte jag det var hysteriskt roligt att se.

Anonym sa...

Själv brukar jag skrika som en liten skolflicka av allt som rör sig. Jag är väl disträ och blir därför alltid överraskad av det oväntade. Särskilt oväntat är det när jag skriker just som en liten skolflicka. Måste vara min feminina sida som får utlopp.

Anonym sa...

I am addicted till din sida.. UNDERBART! O vad jag känner igen mig... i många situationer... Brukar du köra fel mycket oxå? Då har vi verkligen något gemensamt i så fall ;-))

Karin sa...

ahh.. sliding doors? De har en ovana att attackera intet ont anande, har jag hört...

Anonym sa...

Hahaha =D
Du är bäst!

eff sa...

Alltså, är det i samma klass som Carries skrik i S&TC när hon och Samantha ska köpa fulväskor på en bakgård utanför LA och en hund skrämmer dem, så är det fan en tillgång och inget annat.

Imse-Vimse-Spindel sa...

Hahaha klockrent!

Jasmin sa...

trassel: Välkommen ut i ljuset.. ;)

nini: Ssch.

ulf: din oartiga tölp.

simplex: Nå. tur man inte är logiker, liksom.

pv1: bite me.

jontas: allt som rör sig? Damn vad du måste ha det svårt.. ;)

j: Köra fel? jag. Nejnej. Aldrig. Ever.

karin: Jag misstänker en konspiration. De kan lukta sig till rädsla på en mils avstånd.

loriel: ;) tack du.

eff: nåt sånt... fast mindre gulligt...

Anonym sa...

enda regrets är att det inte finns nån berömd regissör som har vett att ta till vara på din enastående vift o skrik-talang (besides,jag tror att din pv1 är en keeper)