2006-02-08

Lucky me. Bitterfri version.

Den talangfulla och vackra K e i har gett mig uppgiften att lista anledningar till att jag är lyckligt lottad.
På riktigt den här gången och inte surt och bittert som senaste inlägget.

Det tar emot lite.
Men.
Jag kan vara positiv också. Det kan jag.

Jag är lyckligt lottad för:

  • De självklara sakerna; bostad, mat, kläder, värme.
  • Mina underbara, fantastiska och ovärderliga vänner.
  • I strid med vad vissa tycker, så är jag inte så himla korkad. Alls.
    Räknar vi bara IQ så står jag mig fint i konkurrens.
  • Jag är frisk och hel.
  • att jag lyckats (och lyckas) lära mig och växa där det räknas som mest.
  • Mina små skitungar
  • att min lägenhet är bara minminminmin och ingen kan köra ut mig härifrån.
  • att jag blir jätteglad för yttepyttesaker.. (low maintenance?)
  • jag får ha en blogg som har läsare som säger snälla saker. Världens bästa läsare.
  • Jag har, trots att jag gnäller lite om det, ett riktigt grymt jobb.
  • att jag har P6 förstås... *claimar, claimar, claimar*

okej. Det var elva. Men jag tog mig lite friheter.

Låt mig nu bara avsluta med att säga:

taiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträ
taiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträ
taiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträ
taiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträtaiträ

8 kommentarer:

Anonym sa...

...att du sen trätar så hemskt i avslutet är väl inget som räknas, knappt alls va? ;-)

K E I sa...

Puss!

Anonym sa...

Å förhoppningsvis är din lista över saker att vara tacksam över alltid alltid alltid full....

Anonym sa...

Ibland måste man tillåta sig att var lycklig Ta i trä ;)
Men jag undrar hur det gått med din brasilianska vaxning... hur är det nu då när det börjar växa ut *nyfiken*

Jasmin sa...

pia: Nu när det börjar växa ut, you say?
Det tog en kvart ungefär...

No more sånt.

Anonym sa...

Att vara lycklig är inte att ha mer, utan att vara nöjd och tacksam för det vi har(Dalai Lama TVsänt besök i svenska riksdagen Hösten 2004.)

Anonym sa...

Mmmm visst. Men hur vet vi att KEI är vacker? (Att hon är rätt bombad vet vi, men...?)

Anonym sa...

Tack då avstår jag från den brsilianska då. Vilken tur du gjorde det före så slapp jag!
Tackar allra ödmjukast.