2006-02-16

rugrats

Fikade med kompisen med tillhörande avkommor idag.

Flicka 1:
- Fröken J ? Du ska ha alla killar i heeela världen.
*fnitterexplosion*

Gode Gud;
Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt. Låt inte barnet vara synskt.

Flicka 2:
- Fröken J? Kan inte du berätta något ifrån din ungdom?

Kom hit med dig, unge....!
Jag ÄR i min ungdom.
Fanimej.

Flicka 1 och 2 betraktandes mamma och Fröken J när de tar på sig ytterkläder:
- Varför har alla tanter halsduk?

Inte gråta offentligt. Inte gråta offentligt.
Inte slå barn. Inte slå barn.
Memorera pinsamma historier att berätta för flickornas pojkvänner när de blir femton.
Moahahaha... And I shall have my vengeance, in this life or the next.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Gladiator - mycket bra film! :-)

Anonym sa...

1000 hjärtan din väg för att du förgyller min tid på jorden.

((lite simpel matte; om tös 1=4år och du =24år då du=20år äldre; dvs mkt äldre: dvs 'GAMMAL'. jfr en pX 44år dvs 'GUBBJÄVEL')) åldrarna 4,24 & 44 går att byta ut mot 3,26 & 49/ 2,28 & 54 osv. .... men vem räknar...

Anonym sa...

Tant J träffar synsk flicka! Det hade jag inte väntat mig.

nilla sa...

det finns tillfällen man är mkt nära att kunna försvara barnaga.

PGW sa...

Du kunde åtminstone ha använt halsduken och bundit för det tjattrande lilla kakhålet på ungen! :-)

Anonym sa...

hahaha, men vadå tant är man väl inte fören man fyller typ 40-50?? De är så jag ser på saken..det är nog dååå man kommer ha sjukt med ångest...
Ha en underbar helg med din lilla P6!

kram Johanna!

Anonym sa...

Ha ha haaaaa... Visst är barn underbara...

Nini sa...

Mmmm barn ja... såna tänker jag aldrig skaffa.

A's sötis talade om för mig igår att om jag inte hade så svarta kläder så kanske hästarna skulle gilla mig bättre....

Vad svarar man på det?
Ja... psis. Så jag drack te istället...

Andreas sa...

Samma citatmaskin som förklarade för V om hennes svarta kläder, hade även en period då hon gick omkring på stan och pekade på tjejer hon tyckte var snygga och tyckte jag skulle gifta mig med allihopa...

Tack gode gud för att hon kommer så bra överens med de tjejer jag träffar =)

Anonym sa...

Äh Fröken J, det finns fullt med folk som gillar äldre, tantiga kvinnor... (De flesta är dock gubbar, fast inte de gubbsjuka, de vill ha fastare hy och färre halsdukar)

Anonym sa...

"Tant J" ...

<fnitterattack>

Anonym sa...

Hej, har du ändrat nått tekniskt på bloggen efter inlägget "oh baby."? Det finns inga nya meddelanden efter det, på förstasidan för mig. Enda sättet för mig att se att du skrivit något nytt nu är genom att kolla rss-feedet. Jag använder webläsaren Firefox och det har funkat bra innan...

K E I sa...

Det borde verkligen vara tillåtet med barnaga. ibland.

Jasmin sa...

smoothie: haha.... en matteparallell! Underbart!

jon åslund: hon är INTE INTE INTE synsk. Och det är avgörande för min framtid.

pgw: Damn. Självklart ju!

ulf: Du är dum.

loriel: Funkar det bättre nu?
Och tusen tack för att du säger till!

SESSAN sa...

Tråkigt att se att så många verkar ogilla din blog... Varför bemödar de sig med att skriva kommentarer överhuvudtaget kan man undra?
Jag skrattar så att jag ramlar av stolen praktiskt taget varje gång jag läser dina små historier. TACK för att du delar med dig säger jag istället!!!

Anonym sa...

sessan:
Folk äverkar ju älska fröken J och hennes blogg... du talar i nattmössan...

Fröken J: Fortsätt bekänna, du e underbar!!!

Mvh: http://alltduvillvetaommittliv.blogg.se

Anonym sa...

Ja, nu tror jag att det fungerar =) Säger till om jag ser när du lagt till nästa inlägg.

Anonym sa...

Om det öppna brevet är det senaste så funkar det fint nu =) Det är bra - man vill ju inte missa något! Tack för en underbar blogg!! =D