2006-02-02

fler saker jag inte kan... alls del 3

långdistanslöpning

Ge mig hellre ett timlångt spöstraff.
Tristessen är total.
Vaderna hotar att rymma från sina fästen.
Och meningslösheten i det... oh god, the meningslöshet....!
Löpning uppfanns för att fylla två funktioner:
För jakt och för flykt.

Det, inbillar jag mig, gjordes i kraftfulla ruscher..
inte joggning...

Kan ni föreställa er följande? :

Homo sapien 1: ööuuhhhgghh... Mammut! Uuuhhh..

Homo sapien 2: auuoiöjhhh... Ja. Mammut. uuhh!

Homo sapien 1
: gnööörrghh.. Jag spjut. uuuuaaaahhh...

Homo sapien 2: yyaggggg.. Jag slunga. ..gggggggghhhh

Homo sapien 1 *vänder/vältrar sig bakåt*: aahhhuuuhh.... Mamma jaga nu! Uuughh..
Håll rötter varma, man! ... guuuaagggg...

Homo sapien 2: huuööööhh! Kom! Vi småjoggar! ggoouiuuuurrggg



Nej, precis. Tänkte väl det.

Det är onaturligt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Man får ont i benhinnorna av att jogga. Dessutom börjar ju snoret rinna när man springer på vintern... riktigt attraktivt! :)

Måste säga att du skriver bra, tittar in här då och då och lämnar oftast med ett leende på läpparna. Keep it up!

Anonym sa...

*om man inte springer på rullband då förstås...

Anonym sa...

Jag bestämde mig för att jogga en dag. Efter 500 meter hade jag ont i hela kroppen, håll, kunde inte andas samt att jag grät. På grund utav det tog jag beslutet att sluta röka, så att jag kunde få upp konditionen... nu har jag inte rökt på 271 dagar, men fortfarande inte joggat någon mer gång....Det är för uselt helt enkelt.

Anonym sa...

fröken tack för att du öppnat mina ögon!!! med alla 1000000-tals superkuliga sporter som finns - säckhoppning, spinning, sex - så varför uppfinna LDL?? Det är naturligtvis för att de som vaxar folk blåmärkiga skall kunna sona sina synder. ex. - faan 'Berit-Linda' vad du vaxade min bikini+linje illa idag- ut och Långdistanslöp med dig!!!

Andreas sa...

Säger bara en sak:

AMEN!

Anonym sa...

Visst...men man blir ju snygg! Skulle knäna vara viktigare än det? U must be kidding.

Alley Cat sa...

Vet inte om man blir så snygg av att löpträna...

Eller är det kanske bara jag som får MASSIVA lårmuskler av detta påfund?!?

Och vad har man egentligen för nytta av att kunna springa fort och långt? Det är ju inte så ofta som vi blir jagade av lejon på savannen nu för tiden...

Anonym sa...

LDL....coolt namn förresten, låter som nåt farligt. Finns det något mer naturligt för en kropp än att springa....ett par skor räcker som utrustning, inga dyra gymkort behövs ju..
Det känns iaf rätt fint o slappa i soffan efteråt....
Snajsig blogg får jag säga....rock on!!

Fräulein Sayonara sa...

Fröken J slår huvudet på spiken - igen. Det är o n a t u r l i g t. Så det så.

Svenolov sa...

I egenskap av att jag träna medeldistans, eller i de flesta av era ögn, långdistanslöpning 6-8 ggr i veckan kan jag bara säga att visst, ibland är det inte roligt. Bara jobbigt och fruktasvärt jobbigt psykiskt att veta att man är helt slut men det är 5km hem och man stannar ALDRIG och går hem.

Men man lär sig att gilla det och det finns inget som är så skönt som efter att genomfört ett ba pass. Dessutom är det bra för man får rensa ur huvudet. Man hinner tänka väldigt mycket.