2006-03-08

It's a jam for the ladies and the superstars

Internationella kvinnodagen har det varit idag.
Bara så ni vet.

Jag har firat det som en tok.

Började med lite diskreta nickningar åt förbipasserande som jag bedömde vara kvinnor.

Sedan gick jag över till att vinka och ge glada tillrop av typen:
- You go girl!
- R.E.S.P.E.C.T, baby! (uttalas: Ar Ii Ess Pii Ii Sii Tii)

Uppgraderade sedan mina hälsningsfraser till:
- Tjejerna är bäst! Killarna är pest!
- Hejjjja tanter!! uööh-uööh-uöh-uöh- uöööh!

för att till slut avsluta med en dask på stjärten och ett kraftfullt:
- Vaginal power!
- Mammograf this, darling!
- Ropen skalla! Äggstockar åt alla!


nu överväger jag om jag gjorde en miss.
Kanske skulle tryckt upp de där banderollerna ändå.

7 kommentarer:

Nini sa...

AAAAAHAHAHHAHAHAHAHHAHA!!!
Jag dör!!

Bästa expression av kvinnlig power jag hört om!

Karin sa...

Dammit! Att jag läser detta idag! Jag som var lite fundersam igår till hur jag skulle fira denna dag för kvinnor...
Ja ja, nästa år kanske då.

Anonym sa...

Skönt att det är över så att man inte behöver vara snäll mot tjejerna längre.

Anonym sa...

Håller med föregående talare, sådär ska jag fira nästa år istället.=D

nilla sa...

hahah höll på att skratta i byxorna! guu va kul!!!

Anonym sa...

Fröken J... Vart får du allt ifrån? Sjukt kul! :)

Anonym sa...

I LOVE YOU BABY!!! lyckades hålla mig - bet ihop men 'ropen skalla äggstockar åt alla'! Det kan jag inte fnissa stillsamt åt! Tack min supersyster