2007-07-03

om att bli sambo #2

Andra gången jag sambodde så var det med en kompis.
En killkompis, kan tilläggas.
Vi kan, för diskussionens skull, kalla honom för mr Hemvärn.
mr Hemvärn och jag hade varit kompisar sen ... ja... typ 10års åldern och hade iallafall då nästan uteslutande gemensamma vänner.
Det verkade vara en strålande lösning.

Jag hör vad era tankar säger nu; "Aha. Han blev kär. Eller så blev hon kär. Det var iallafall någon typ av kärlekskris. Eller sexkris. Ja... jag ser det framför mig*! En SEXKRIS! Jag ska ringa aftonbladets rubriksättare** nu med en gång!! "

Men nej. Det var faktiskt det enda som inte inträffade.

När vi bott ihop i någon vecka eller så så skaffade jag mig en pojkvän. Vi kan kalla honom mr Begåvningsutmanad.

När mr Begåvningsutmanad kom hem till mig och mr Hemvärn första gången så var jag jättenervös. Jag hade preppat honom (pojkvän) med förberedelser om hur oromantisk min och mr Hemvärns relation var, om att vi egentligen var som syskon och om hur bra de skulle komma överrens.
Nu var inte mr Hemvärn hemma så jag andades ut och vi gick till vardagsrummet och satte oss för att titta på en film. Jag hade lämnat just den filmen vi skulle se i videon så jag tryckte bara på play...


... tio sekunder senare inser jag att "Den där Mary" inte innehåller en butler-tjänsteflicka scen, vad lustigt..


.. 2.4 sekunder kastar jag mig fram mot tv i paniskt letande efter stoppknappen. Tydligen har mr Hemvärn bytt min oskyldig 1:a dejt-film mot en åt helvete mindre oskyldig kramochgos-film.

Vi hade lite av en konflikt efter det. Jag och mr Hemvärn. mr Begåvningsutmanad slutade skratta först ett halvår senare.


När mr Begåvningsutmanad kom till oss den andra gången, var mr Hemvärnet hemma. Och jag hade tvingat honom att tömma videon minst 5 gånger under övervakning.
Under vår samboende tid hade hemvärnet relativt lätta regler för vad man fick och inte fick göra;
Man fick inte ta med sig patroner eller annan ammunition hem. -nejnej.
Man fick ta med sig en AK4 hem för rengöring. - jaja.

Lång historia kort; Jag kommer hem med mr Begåvningsutmanad och ropar på mr Hemvärn att han ska komma och hälsa.
Mr Hemvärn kommer ut från sitt rum. Är kanske en meter längre än mr Begåvningsutmanad.
Vad som är mer anmärkningsvärt är däremot att han endast är iförd morgonrock.
Och vad som är jättemycket anmärkningsvärt är att han har sin AK4 hängande över axlarna.
Allt medan han sträcker fram en hand till min nya och dödsförskräckta pojkvän...

Det var tider...


* Perverts!

** /... infoga valfri svärande tirad om Aftonbladets gudsförgätna rubriksättare här... /

1 kommentar:

Anonym sa...

*rotflmao*
Från enbart den här informationen tycker jag att "Mr Hemvärn" låter som en mycket humoristisk och sympatisk pojke.