2005-07-27

I shall not overtolka sms

... men vad ska jag tro?

P1 föreslog att vi skulle hitta på något idag.. via sms.
Jag svarade att jag kommer kanske inte kunna förrän kl. så-och-så.. är det för sent?
P1 svarar inte.

Alltså...
Varför inte svara? Klockan är nu jättesent på dagen...
Ångrade han sig på två sekunder?
Har sms:et kommit bort? (ha! Förmodligen.)
Råkade hans tama krokodil slita sig och svälja mobilen?

Så nu är dilemmat:
Svälja stolthet och rädda en ev. dejt ikväll...
eller bita ihop och vänta ut honom...

Beslutsfattningsprocessen går till så här:
Krona - ring... eller hmm... sms:a om mod sviker...
Klave - vänta ...

Ha! Krona. Nu har ödet talat... och vem är jag att säga emot ödet...

1 kommentar:

Jasmin sa...

Ni ser... två olika tolkningar direkt... Jag är ju chanslös.. :-)