2005-07-29

Musik??

Jag gjorde en gång ett ryck med musiken i min dator och mp3-spelare och samlade på mig en jättemassa ifrån olika håll.
Men nu har jag lyssnat igenom allt.... och vad värre är:
- Jag har kommit på mig själv med att börja digga lite igenkännande när en Britney-låt kommer.

Och så får det faktiskt inte fortsätta. Så snälla folk... tala om vad jag ska lyssna på för nåt nu... alla kategorier.... kom igen.. jag behöver tips....


... och där kom Sonny & Cher också ja... Min desperation har nått nya höjder...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Albumen "Fevers and Mirrors" och "Lifted" av Bright Eyes är mycket bra. Dem flesta som ger dem en ordentlig chans blir helt tagna. Starkt rekommenderade. Lycka till!

Anonym sa...

Glömde, om du bara ska testa någon enstaka låt så ta Arienette, Method Acting, A Line Allows Progress A Circle Does Not, The Calendar Hung Itself :)

Anonym sa...

Vilken generös gest du gör i en så kooky värld som bloggosfären är. Underligt nog har inte fler musiknördar hunnit kasta sig över din blogg och likt katter spytt just sina (för tillfället, givetvis...) favoriter på din hallmatta.

Jag tänker i alla fall göra det, hehe.

Högodds kanske, men jag chansar:
- John Frusciante - "Curtains"
- Doktor Kosmos - "Ett enkelt svar"
- Four Tet - "Everything Ecstatic"
- Psapp - "Tiger, My Friend"
- The Russian Futurists - "Our Thickness"
- The Thievery Corporation - "Babylon Rewound"

Anonym sa...

Doktor Kosmos alla skivor och gruppen "Sagor & swing" är guld.

Jasmin sa...

tacktacktack... nu har jag gjort ett ryck igen.
lite feedback på den musiken jag hittat:

- bright eyes; method acting och the calender hung itself.. helt ok. kanske inte kommer gå på repeat. men bra. tack peter!
-John frusciante - fick bara några låtar. men de var jättebra. lite Jack Johnson:iga...
-thievery corporation - har redan cosmic game. så jag ska nog se om jag kan hitta den här också.
-sagor & swing - verkar skapligt so far.. tackar!

xkimbox: jag är en givande själ, vad kan jag säga.. :-)
tack för hjälpen!

Anonym sa...

Måste bara dela med mig av min topplista för stunden:
Nancy Sinatra - These boots are mase for walking, MC Frontalot - Special delivery, Hamell on trial - 7 seas, The premature wig - Endless dub, Mandalay - All my sins.
Tack för underhållande bloggande!