2005-07-21

Mjukstarten

Jag tänker öppna lite försiktigt med ämnet för dagen....
Håll i er. Det är kontroversiellt. Det är revolutionerande. Det är... det är... : män.
Eller idag är det egentligen internet-män det handlar om.

Jag kan ju lika gärna erkänna att jag smyger runt lite här och var på olika dejtingsajter.
Ni vet de där människorna som är singlar och som säger: Jag är så nöjd med att bara rå om mig själv. Singellivsstilen är såå jag. Jag vill helt enkelt fokusera på mig själv just nu.

Jag skulle så gärna vilja ha den inställningen.. men i mitt huvud snurrar snarare:
Jag är så nöjd med att bara rå om mig sj... Hej! Snygg kille. Haallååå! Här är jag! *vilt visslande*.. Jo alltså... Singellivsstilen är såå jag... Hej! Medel-attraktiv-kille.. Tjoohoo! Titta hit! Tyck om mig!

Ni förstår.
Jag är en sån singel som strävar (om än i smyg ibland) efter parskap (parhet? parbildning?). Därav dejtingsajter. Där kan man ju vara lite halvanonym också och bolla mellan en tre fyra intressenter åt gången utan komplikationer.
Och ja, mina vänner. Det gör jag.

Vad tittar man då på hos en man-ur-verkligheten kontra internet-man?

Man Ur Verkligheten (MUV)
- fysiska attribut
- Stil
- Sätt att gå, stå, tala, dansa

Internet-man (IM)
- den del av fysiken som IM valt att presentera med foto (senast; profilkort på ansiktet för 3 år sedan)
- Skämt
- Användandet av smileys och förkortningar (helt avgörande för att avgöra mogenhet och intelligens)
- Intressen
- Kompabilitet 10 år framöver
- IMs syn på äktenskap och barnskaffande
- Religion

Det här var visserligen en snabb och förbannat subjektiv kartläggning som jag säkert kommer återkomma till. Men skillnaden! Det är ju bedrövligt. Inse vilka olika resultat de båda taktikerna kommer få !?

T ex:
Fröken Js senaste MUV-intressent = En lokal, 20 årig, grymt söt reggae:are.
Fröken Js senaste IM-intressent = En stockholmsk, 36 årig, halvattraktiv, skild chef med ett barn.

Point made.

2 kommentarer:

Henke sa...

Point made, men ändå hänger man ju där. Vissa är seriösa medan andra bara vill få egomassage. Precis som på krogen eller i fruktdisken på Ica.

Anonym sa...

"Mogenhet"? "Kompabilitet"? Och du klagar på förkortningar? :-)