2006-06-14

inte är det miniligan iallafall

Jag känner att följande yttranden om klantigheter inte bara kan gå obemärkt förbi...


Så här är det;

  • Jag har just nu ett sju centimeter långt ärr efter att en majblommenål rev mig till blodvite nån gång i april.
  • Jag har ett ärr på min vrist efter en dvd-spelare som jag tydligen gjort något i ett tidigare liv. *
  • Mitt högra lillfinger är förevigt snett efter att jag klämt det.
    Två gånger.
    I samma port.
    Med ett halvårs mellanrum.
  • Jag har bränt fast ägg i en kastrull.
    Kokade ägg.
    Med skal på.
  • På min första dejt med ett ex så hällde jag två deciliter saft i hans knä...
    Från en kanna.
    Avd. Jävligt taskigt ögonmått.
  • Jag har gått in i en lyktstolpe och fått ett helt torg (stora torget i Medelstorstad i västergötland) att vända sig.
    Och ett avlångt blåmärke.
  • Då och då måste jag köpa nya vita bastoppar av den enda anledningen att jag har fläckar på samtliga andra.
    S a m t l i g a.
    I shit you not.
  • Efter att hetsigt försvarat mig mot att min rumpa skulle vara stor* reser jag mig upp från golvet där vi sitter och välter omkull ett helt bord komplett med dricka, tilltugg och snacks.
    Med rumpan.
    Enbart.

Jag skyller på att jag bodde jämte kraftledningar när jag var barn....

* pffft.... förtal!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka... kind of. :-)

mikebike sa...

alldeles underbart. strålande och ljuvligt... fullkomligt ljuvligt... ja fan ljuvligt är mitt favoritord.

jag måste säga att bordsvältarincidenten hade jag nästan betalt vad som helst för att bevittna... var som helst utom i mitt eget vardagsrum.

men du. ett bord som välter av lite röv är inget bra bord... om du nu inte har världens största röv, då är det klart att saken hamnar i ett annat läge. bord är generellt inte byggda för att tåla världens största röv liksom, men du känns inte heller som en tjejen med världens största röv.

det var nog ett dåligt bord helt enkelt.

maruschka sa...

Äntligen är du tillbaka!....jag är sååååå glad att jag inte slängde adressen...*kram*

Andreas sa...

Du borde gå och se "Just my luck" på bio nu...

Jag såg den igår, (gratis, tack och lov) och den är väl inte direkt värde för pengarna om man vill se en romantisk komedi.

Men just i det avseendet som du tar upp här så skulle nog igenkänningsfaktorn vara hög..

Jasmin sa...

anonymous; tackar... typ..

mikebike; Ljuvlig ja. Det är jag i ett nötskal.
Bordvältarincidenten var traumatisk.. och grund för mycket lustiggörande på min bekostnad...illa.
.. Jag skulle nog inte riktigt klassa min rumpa (kallad Siv till vardags)som störst i världen.. Inte ens top 10 faktiskt.

maruschka; :) kram back at you.

andreas: Nå. Jag har dock en allvarlig LindsayLohansvaghet som skulle må bra av att se den filmen...

PGW sa...

Instämmer med ovanstående, trevligt att du är här igen.

Bordet var givetvis av usel kvalitet.

Anonym sa...

Vi måste nog få se en bild på den omtalade bordvältar-röven för att avgöra om den är stor eller inte.

Gärna en bild på bordet också.

Anonym sa...

Hihi, här har du en frände i att ha gått in i en lyktstolpe mitt på torget i just en mellanstor västsköts stad. TVÅ GÅNGER, samma jävla stolpe!