2007-01-25

Bikeism

För ett tag sen så skrev MikeBike det roligaste inlägget någonsin om Netto.
Låt oss sammanfatta hans åsikter lite enkelt genom att säga: Netto -> Dåligt.

Jag måste erkänna att jag faktiskt går till Netto.
Och till Willys.
Och till ÖB.
Och jag åker gladeligen på utflykter till Ullared och Gekås en sådär tre gånger om året.

Jag är en lågprisjunkie*.


Men Netto, iallafall.
De senaste gångerna jag varit där har jag lite svagt noterat att jag känner igen killen som jobbar där. Förra gången så insåg jag att det är för att jag alltid lyckas välja kassan där han sitter.

Idag var jag där igen.

På vägen in kollar jag i vilken kassa som killen i fråga sitter i (Ja. Han jobbar alltid.) och memorerar det så att jag kan ställa mig någon annanstanns.

Jag plockar på mig min superbilliga mat och ställer mig i en helt annan kassa.
Kön blir mindre och mindre. Till slut kan jag till och med skymta rullbandet.

Och dra åt helvete.. där sitter han!
Klart han har bytt...

Men oh well, tänker jag. Hur stor är chansen att han har lagt märke till mig.
Jag är faktiskt en mästare på att känna igen ansikten. Jajjemän det är jag.
Mycket bättre än han. Helt säkert.

Det blir min tur att betala och jag mumlar ett hej.
Han tittar upp. Och känner igen mig. Så klart.
Han ser dessutom glad ut.
Och liknar en golvmopp ungefär.

Sen börjar han flirta.
Och det är den sämsta flirtningsrutin jag någonsin varit med om.:

  • Han är pionröd i ansiktet precis hela tiden.
  • Han börjar säga något, men tydligen så tyckte hans tunga att det var för dumt så den slog knut på sig själv och ut kom ett: Hggglllurrrdgghhh...
  • Han försöker snitsa till sättet han registrerar mina varor vi.
    Va? Snitsa? säger ni.
    Ja. Snitsa.
    Han kastar iväg mina grejer med en lite käck knix på handleden. Och bryr sig inte alls om att det är ägg som han ger en trepunktslandning på bandet...
  • Slutligen ska han kasta min papperspåse nerför bandet.
    Papperspåsen ville inte alls kastas nerför bandet. Den ville istället flyga bort från bandet och landa en och en halv meter ifrån kassorna. På golvet.

Så nu får jag väl sluta gå och snålhandla på netto och börja lyxshoppa på Willys istället.
Eller se till börja prata högt och ljudligt om min lyckade könsoperation.



*Mikebike väljer att använda termen lågprispundare.
Det är min åsikt att det kan han vara själv, det.
Och pilutta honom. Pfft.

9 kommentarer:

SESSAN sa...

Härligt att höra att någon ser vad en kassörska/kassörskare(?) gör för att flörta... Har själv kommit på mig själv med att göra den där knixen när jag jobbade förr.......

Anonym sa...

Hahaha va kul att läsa! Dus kriver bra:)

JAg kan ge mig den på att det var Netto på första långgatan (?) (eller andra eller tredje. Den som ligger där i krokarna iaf) där har jag sett en kille som beter sig ungefär så...

Ha en bra dag!
//Karin

Linda sa...

Du är så himla grym på att skriva roligt!

dddd sa...

Hahahahahaah! Tänk att få se det live! :D

Johanna sa...

hehe, kan riktigt föreställa mig honom.. smickrande med intresse, men ändå sjukt irriterande med dåliga försök.

mikebike sa...

mohahahahhahahaha.... du är ju en av dem. det trodde jag inte om dig fröken;)

men du är bra ändå... mycket bra.

Rollx sa...

Han är lite kär. Va fanken har du ingen singel tjej kompis, som kan passa till honom ?.

Varför inte agera lite äktenskapsmäklerska ?. När inte du är intresserad. :)

Jasmin sa...

sessan: haha.. Inget slår The Knix i flörtfaktor..

Karin: Tack!
På andra långgatan even. ;)

Linda: jamen tack skaru ha! :)

kyd: som sagt; Han är där J Ä M T. Passa på! Se det som ett turistmål.

mikebike: Jag är en stolt "en av dem" dessutom! Prismedvetenhet är en dygd.
Men tack ändå. Mycket tack. :)

rollx: Mina tjejkompisar skall icke offras på knixare.. :)

Rollx sa...

Knixare :D