2007-01-29

Tanken som räknas, min bak.

Idag är ingen vanlig dag.
Idag är våran ettårsdag.


(Jag är så, så glad. )

Så i helgen när vi träffades firade vi med fin middag, vin osv osv.

(.. och gullig är han. Supergullig.)

Han gav mig ett pilgrimhalsband med en hjärtbelock...

(.. och så är han snyggast i heela världen. Mer så än Viggo*. )

.. i hjärtbelocken fanns ett litet rött emaljhjärta.

(.. och så är han stark också. )


...


Men vad gav du honom, frågar ni?

Jo: Totalt, precis ingenting.



Mvh,
The crappiest flickvän i hela världen.


*Förlåt Viggo för att jag säljer ut dig.
Jag inser att vi måste prata om det här. Men var inte ledsen; Det är inte du. Det är jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske får säga som min dyrkade hustru när hon tackar för presenter hon fått på olika jubileum (första dejten, bröllopsdag, förlovningsdag etc.)

"Jag får sådan prestationsångest av att du alltid kommer ihåg alla våra jubileum, så jag lyckas inte komma på något att ge dig som matchar allt fint jag får av dig..." *fladdrar med ögonfransarna* *slår skamset ner blicken*

och jag går på det... varje gång!

Lilith sa...

Grattis! Du får komma på en belöning så här i efterhand att ge honom.=)

lars-gun sa...

Äsch, är väl inte crappigt med att inte ge nåt! Tycker att det räcker alldeles utmärkt med att uppmärksamma en årsdag genom att gå ut och äta middag och mysa tillsammans! Spar presenterna till födelsedagarna, annars kommer det bli ett evigt race att övertrumfa varandra med bättre, finare och mer genomtänkta presenter inför kända och okända jubileum! Om han ville ge dig något så bara tacka och ta emot. Tanken med en gåva är väl bland annat att den inte kräver en motprestation - i så fall blir det ju bara fånigt!

Så jag tycker du ska passa på at njuta av din pojkvän, din present och ert jubileum istället!

Anonym sa...

Som Lilith säger, nu får du belöna honom i efterhand. Och här pratar vi inte övertrumfning utan mest om att hitta på lite vanligt mys. Avsluta veckan i badkaret med rosa bubbel (rosé de pinot, 87 kr, JÄTTEGOTT, verkligen) eller lägg en söt lapp på bordet. Egentligen är det inte så svårt, dyrt eller materialistiskt. Gör picknick i sängen! Köp/baka goda bullar och gå på promenad med choklad i termos.