2007-01-08

Evolution

För en sådär fyra år sen var jag supertajt kompis med en tjej.
Vi var de dysfunktionellaste av singlar .

Jag minns en gång en diskussion vi hade som gick ungefär så här;

- ... så han har en tjejkompis då.
- din kille?
- Ja. Hon är supersnygg och jättekramig och så. Fast inte bara mot honom eller så... hon är det mot alla. Tror jag iallafall...
- .. mmhmm...
- Och jag är ju inte alls svartsjuk eller så. Det vet du.. Det brukar jag ju aldrig vara..
- Nej då. Det är du aldrig. Det vet jag.
- Men nu har han börjat prata en massa...
- mhmm..?
- Ja.. om hur snygg hon är och så... och hur snygg hennes kropp är...
- jaa...?
- Och att han vill att vi två ska ligga med henne....
- eh..?
- Han började säga det på skoj. Men nu tjatar han verkligen hela tiden...
- hmm.
- Ja.. och jag är ju verkligen inte svartsjuk. Och jag gillar honom verkligen...
- .. Jag förstår. Men det kanske bara är så att han är så jätteattraherad av dig!?
- Åh. Tror du det..!?

...

...

Ni fångar driften...?


Hursomhelst.
Min rara väninna har numera bebis och villa.

..

Vad försöker universum säga mig, I wonder?
Att det är befruktningsdags?

oh, fuck no.

1 kommentar:

dddd sa...

Har helvetet fryst över? Redan?

:D

Jag beundrar alla som skaffar barn. Verkligen. Jag kommer inte fixa det än på läääänge...