2006-01-23

En myt, I'm sure...

När jag skriver så börjar jag på det ord jag först kommer att tänka på...
Trycker ner lite slumpmässiga punkter och en salig mängd enterslag tills jag tycker att det blir fint.

Jag tippar att fördelningen i tid mellan att faktiskt skriva text och att placera enterslag, antal punkter* och .. ehum... *-referenser** ligger på sådär 70/30.

Men det som främst representerar mitt sätt att skriva är att när jag väl är klar med en mening och satt punkt, så går jag aldrig tillbaka och editerar.

Nå. Nån gång går jag säkert tillbaka... aldrig är ett lite väl starkt ord.
Men eftersom punkten var satt i ovanstående mening så....

Nu har jag förstått att det här inte är universiell lag...

Det finns tydligen de som skriver eftertänksamt, korrekturläser och editerar i efterhand..?




... och varför går jag inte bara och lägger mig.....

* Nu menar jag då inte punktuation som koncept, utan punkter som i: .......

** .... Just making a point.....

6 kommentarer:

Andreas sa...

På tal om att inte kunna gå och lägga sig och komma i säng i tid..

Ja, jag gör väl ett nytt försök då...*

Förresten så är "edit post" en väldigt användbar funktion ;)

* Provade redan vid 1, gick inte så lysande..

Mr K sa...

Skrivkänsla slår skrivregler vilken dag som helst...

Anonym sa...

Bästa Frk J!
Jag funderar och väntar på att få höra fortsättningen på vad som hänt på det brasilianska området. Dags för återbesök, eller blir det Venus som får slita i djungeln?
Jag själv står och vacklar huruvida jag ska tordas eller ej, men hur länge håller sig växtligheten borta?
Kram Madde

Anonym sa...

Jag gillar din blogg och har aldrig funderat över hur du skriver, men "editera" träffade mig mitt i plytet. Gaah! Jag borde säkert inte bli upprörd, men jag föredrar att du skiter i att redigera din text... Så. Nu känns det bättre! /Frk Språkpolis för dagen

Anonym sa...

no wonder! du får allt perfekt redan vid första försöket.. varför ändra ngt perfekt..

Henrik sa...

Hehe. Punkt slut.