2006-01-25

.. om jag vore gud

Saker/Företeelser/Individer som borde ha en seriös omgång ass whopping:

Mariah Carey
bara för att du kan ta 350 toner, innebär inte det att du måste göra det hela tiden i varje jäkla låt…
Iiiiii-- ööööö--- iiiiiii--- iiiihhiiiiii…
Ja, jesus.

Bodies without organs
Har ni hört dem? Ett sånt himla bjäbbande.
Ditt liv kommer aldrig bli detsamma sen du såg en brud på tunnelbanan… ?
Men va fa-an. Vem lurar du..?
Ah, sånt dravel.
Good bye my lover. I know you well, I know your smell…
uuuuääääh… Skjut mig.

Westlife, westlife, westlife
hur kan de ha klarat sig levande så länge?
Hade jag bara haft en spärr mindre .......
Kudos ändå till att ni har den enda pojkbandsmedlemmen som kommit ut. As if han är den enda, liksom…

Per Gessle
*djup och frustrerad suck*
Ssssssccchhuuusshhhhhh på dig.
No more nödrim.
No more substanslösa texter från helvetet.
Bara.. Ssschhh… tyyyst…
Såå ja… fiiin hallänning, lugn och fiiin

31 kommentarer:

Anonym sa...

äntligen!!! någon som tycker som jag - och dessutom vågar komma ut!!!! appaluse lady!!!

Anonym sa...

Älskar när folk, framförallt tjejer, kritiserar Per Gessle. Alltså det värsta med honom, enligt mig, är inte hans låtar eller hur han sjunger osv utan att han är så jävla populär fast han är så kass! Sånt stör mig enormt...

Anonym sa...

Yes, yes, yes, folk brukar ofta tycka jag är galen speciellt när jag gnäller på Per, Mariah och James..men ja usch, usch och tack!

PGW sa...

Jamen Gessle är ju så skönt förutsägbar, det är liksom bara han som kan komma undan med shalala och sånt :-)

Anonym sa...

Ha'ru lite å göra idag?

Anonym sa...

Come my lady, come come my lady, yo my butterfly, sugar, baby!

Kom min dam, kom kom min dam, du är min fjäril, socker, bäbis.

världen är full av grymheter

Anonym sa...

Skit i P6, gift dig med mig!

Oavsett allt annat, så kan vi sitta och hata samma musik!

Anonym sa...

James blunts texter är vekligen corny.
"I saw an angel" yadayadayada.
Mitt tips:
Lyssna istället på David Gray eller John Mayer.

Anonym sa...

"Fiiin hallänning" LOL Bäst denna veckan! Tack! :)

Emelie sa...

Åhhhhh TACK!! Äntligen någon mer än jag som inte gillar (snällt uttryckt) James fucking BLUNT.....Arrghhhh!! Han är ju bara sååååå dålig!
Speciellt den första låten som alla tjatade ut fullständigt....För att säga som en killkompis till mig; sparka till mig på kulorna så ska jag nog kunna sjunga likadant!

Anonym sa...

*garvar* Fasen vilket utbrott! I Love it! En frisk fläkt så här på morgonen!" ;o)

Anonym sa...

HAHAAH så jäävla bäst, trodde att jag var den enda som hyste ett sånt stort hat till mariah, per och james !
tack fröken j

-pusspånosen-

Anonym sa...

Westlife? medlem? kommit ut? har jag missat nåt nu igen?

Kökssoffan sa...

har fnissat mig igenom hela din blogg :-)

Anonym sa...

Men snälla rara Fröken J. Du är ju uppenbarligen en mycket intelligent människa. jag blir verkligen besviken på att du sitter och ödslar tid på sådant här. Varför? Kan du inte skriva om något mer intressant?

Niklas sa...

Ava. Säg till om jag missförstått..men..visst är det väl Fröken J's blogg? Eller..?

Anonym sa...

Jaha, så om jag reagerar negativt på ett inlägg så ska jag inte komma med någon kommentar?! Endast ja-sägare är välkomna här?!

Anonym sa...

james sjunger om sin förra flickvän i "youre beautiful" låten.. bara så att du vet.

Anonym sa...

Jamen, Sverige ar ju ja-sagarnas land, du far inte tycka annorlunda. :o) Ava, kanske kan det finnas nagon skillnad mellan att halla med om ett inlagg eller inte (Froken J vill sakert inte bara ha ja-sagare har) och att ha synpunkter pa vad en annan manniska bor eller inte bor skriva om i sin blogg. Det var nog det Niklas ovan menade.

Niklas sa...

Ava:
Nej, men att kritisera en blogägares val av ämne att skriva om är väl något
meningslöst? Jag menar, det är ju fröken J som äger bloggen och därmed också bestämmer innehållet. Om du sen inte tycker att dagens ämne är intressant så känns ju det väldigt oviktigt i sammanhanget. Ungefär som att maila Jan Guillou och säga "Kan du inte skriva en _bra_ bok istället?"

Anonym sa...

Tjejen på tunnelbanan var ju hans ex som han såg med en ny kille.. Klart det kan sätta sina spår om han fortfarande älskar henne. Ska du säga nåt om innehållet i en låt kan du ju göra det rätt iaf.

Anonym sa...

Skit samma vad karljävlen sjunger om, han borde låta bli, för jag har hört folk som låtit bättre av att få en pungspark. Då är det åtminstone lite känsla i det hela.

anna sa...

I know you well I know your smell....jo det är rim på lågstadienivå....

jag håller med...

Anonym sa...

Kanske jag inte uttryckte mig klart. Frk J ger intryck av att vara en intelligent och mycket verbalt begåvad människa. Och hon får skriva vad hon vill, det har jag inga synpunkter på; hennes rätt att skriva i det ämne hon själv väljer. Likaså har jag rätt att skriva vad jag tycker om det Frk J. väljer att skriva om. Vissa av de artister Frk. J. väljer att dissa gillar jag, andra inte. men inte för att de wailar eller trånar efter ex:et utan för vad de som artister förmedlar. Jag saknade den nyansen i Frk.J:s inlägg och det var DET jag reagerade på. Det brukar finnas en underton hos henne som jag saknar i detta inlägg och som jag verkligen uppskattar.

Anonym sa...

Ava - kanske kort för avis- kanske kort för avundsjuk??? vad vet jag - men jag vet att vi är många som gillar damen J och dagligen garvar gott åt hennes skriverier...

Anonym sa...

Nej jag är inte avundsjuk. Jag gillar också Frk. J. SNÄLLA är det någon som vill förstå mig och inte missförstå mig! Jag skriver ju faktiskt att jag upp lever Frk J som begåvad och intelligen. Är det någon som uppfattar det?! Jag gillade inte ETT inlägg och skrev det - av respekt för författarens intelligen! Jag kan inte för ett ögonblick tro att Frk J. själv bryr sig nämnvärt. Jag hoppas iallafall att du, Frk. J uppfattar min uppskattning av ditt skrivande.
ps. Ava är ett personnamn och inte en förkortning på ngt.

Henrik sa...

Elakt och roligt. Inser ganska snart att min musiksmak är tämligen usel, med dina mått mätt. Diggar nämligen 40 procent av de "baissade" artisterna. Flickan i en Cole Porter-sång är magisk.
Men det är klart, inget och ingen går ju upp emot Lasse Winnerbäck. En sann vemodspoet.

Anonym sa...

Smörig och förutsägbar musik är ju grejen. Klyschig poesi - kan det bli bättre?

Jasmin sa...

oj himmel vilket liv det där då...

sa hon och höll sig fint utanför.

Puckohue sa...

Per Gessle och Mariah Carey ligger högt även på min lista över saker att förgöra när den dagen kommer...

Anonym sa...

*hihi*
Vad fullkomligt underbart att ha hittat hit av en slump!
Nu har jag skrattande, nickande, léende läst mig igenom detta klockrena inlägg,
- & påföljande kommentarer..
Har man haft en pappa som fött upp en på Dylan & Hendrix är det svårt med Mariah & ja, framförallt Per Gessle.
Har enormt svårt för artister som inte ens verkar riktigt stå för sitt arbete själva; var ska man finna respekten då (om uppskattningen aldrig ens existerat)?
Japp; John Mayer & David Gray any day!
Nu ska jag gå & göra en cappuccino, krypa upp i soffan på nytt, -& läsa resten av denna underbara blogg! kram honeypie