2006-01-16

Husmor J, my ass

Så helgens bjudning gick ju smärtfritt.

javisst... Eller hur...

Lördagsmorgon.
Fröken J går upp i okristlig tid.*

Börjar förbereda alla gurkor, tomater, lökar, köttbitar**, champinjoner*** som behöver förberedas.
Och jäklar vad god tid jag är ute i.

Sen slår det mig...

hmm.... var kvällens bjudning (och därmed även jag) beroende av en nyckel..

jooo.. just det.. Men. Var är den?
Jag skulle fått den igår.
nehejnej.. det fick jag inte... Jaja... Jag ringer damen ifråga idag istället.
På tre olika nummer.
Men svara inte då, din ... din.... nyckelkidnappare och opålitligapersonsomverkligenintebordehanåt- någonsomhelsttypavansvarspost.
Buuuuuuuuuu.....

Nåja. sammanlagt 4 samtal och 3 dörrknackningar senare så har jag min nyckel...

And there gick the tidsplan.

Diverse preppningar senare är det dags för matlagning.****

Ah... jag rockar på mat.
Verkligen.
Det går aldrig, aldrig fel.
Aldrig.
Ever.

Eller ja. Oftast inte.

eller ja... då och då går det inte fel.... typ.


Det här händer:

* Marinad hamnar på golv, ena väggen, kakel och mig.

* Jag smälter sönder min enda stekspade.

* En (1) liter sås skär sig med alla mina ingredienser i.

* Jag blir arg.
Väljer att ta ut min ilska genom att skiva citroner på aggressivt maner.
Bra idé.
En fingertoppsförlust senare...
Har inga förband hemma. Plåster räcker inte.
Fan.
Fanfanfanfanfan.
Ringer vän. Harduförbandkompressellerwhatever? Nehejnej. snällasnällasnällaspringochköp!

* Springer runt med handen över huvudet, inlindad***** i 400 gram toalettpapper...



puh......


Men kvällen..?
Helt lovely!!

Kom tillbaka snart!


* 7.30, men who's counting..

** Nejmen titta! Så fint marinerade de var!

*** Championer, Champijoner (eh.. nej), champignoner (haha), schampijoner (nej.. nu är jag bara fånig..),... äh....
Svamp.

****Dukande, handlande, städande and so on and so on.

***** Kan vara visst åsyftningsfel där. Handen är alltså inlindad. Inte huvudet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är du måhända student och föreningsaktiv?

Anonym sa...

Det finns de som säger att mat ska tillagas med kärlek, jag anser att svordomar ger en mustigare och fylligare smak. Jag är avundsjuk på alla som fick njuta av din mat.

PGW sa...

OK då vet vi, P6 (?) ska vara matlagningskunnig.

Dartanjang sa...

Jag måste hålla med Ulf att svordomar helt klart hör till när man lagar mat och det finns inget bättre än att ta ut sina aggression på en stackars potatis som ber om nåd att inte bli mos.

Anonym sa...

Smarrigt värre blev det. Jag och min Twisterskadade tumme gillar din matlagning. Gjorde susen med den där fingertoppen i förresten ;) Hälsningar från salsadrottningen

Anonym sa...

Du och jag och lite mat som skall lagas, det är bara att ringa ambulans innan vi börjar! =)

Anonym sa...

* ** *** ****

Sen är det aldrig bra att lägga upp en tidsplan, den håller ändå aldrig. Bättre att bara köra på och hoppas på det bästa!

*Använd
**Gärna
***Fler
****Stjärnor

Anonym sa...

Det e lättare o va grabb, 2 flak öl o en xbox, aka 'bjudning'

Anonym sa...

Det här är verkligen hur roligt skrivet som helst! :-) Det värsta är ju att man själv känner igen alla tankar...