2006-01-09

lite sen årssammanfattning

Ett galet år.

Vad har jag gjort?

Jo. Dejtat. Som en vetvilling.

Alltifrån underbara män.... eh... hm... okej.... nej.. det blev fel...

Alltifrån nån enstaka underbar man till såna som var... tja.... speciella.


Jag har haft dejterna där jag suttit och gjort mitt yttersta för att se till att avståndet mellan mig och honom aldrig, aldrig, aldrig understiger 1,37 meter.

Jag har haft dejter som egentligen inte var dejter men som var dejter ändå... fast konstigare.

Jag har haft dejter med pojkar som läser bloggen.

Jag har haft dejter med en skådespelare, en jurist, ett par tekniker, en chef, en kock, en hovmästare, en.. ja... livsnjutare...

2 har varit medicinerade. 1 hade precis kommit ur sitt drogavvänjningsprogram. 1 berättade om sin attraktion till andra män. 3 stycken var tvär-narcissister.


Om ni undrade varför jag pausat ifrån killar sen P5 så.... well... there you have it.


Jag är en märklighets-magnet.


Visst är det väl min tur nu..?

18 kommentarer:

Silverfisken sa...

Det är din tur nu, vinden har vänt.

Yo.

Martin sa...

klart det är!, lycka till :-)

Anonym sa...

I sann jämställdhets-anda kan jag inte tro att andelen "normala" människor på nåt sätt skulle vara annorlunda fördelad på den kvinnliga befolkningen.

Så tack, du har just besparat mig en massa besvär. Om jag skulle överväga att ge mig ut i dejtingdjungeln dvs.

Inget sex under 2006. Nåja, naveln pillar sig ju inte själv.

OHJ sa...

Japp. Nu är det din tur.
Övertygad om att du snart springer på en trevlig snubbe i storstadsdjungeln... :)

Anonym sa...

Ha ha, naveln har fått vad den tål sedan länge, nu hoppas jag oförväget på fröken Js kommande framgång inom dejtingen, att inspireras och ta lärdom av!
Absolut, det är din tur!

/s

Anonym sa...

Haha, tänkte skriva samma som Silverfisken. Men jag är fanimej också ett flugpapper för dysfunktionella män.

Dan (gearhead) sa...

Det är allas tur....jämt tamigfan.

Anonym sa...

Snälla Fröken J: Ring mej senast onsdag. Eller mejla. Jag ska skriva i GP om bloggar och vill intervjua dig. Tre små frågor bara. Du får vara anonym.
62 42 19
eva.wieselgren@gp.se

Anonym sa...

Frågan är om dina tidigare erfarenheter gör att dina P nu automatiskt faller in i någon av kategorierna, du vet, med förväntningar och sånt! ;)

Andreas sa...

Finns det ingen gemensam nämnare i hur du letat rätt på dina dejter då?

Gör något som du vanligtvis aldrig skulle tänka dig och utgå från det.

...om du nu har några såna principer att bryta... ;)

anna sa...

jodå, det är din tur nu....och när du hittar rätt får du gärna berätta var till oss andra som väntar på sin tur...

solskensgrabben sa...

Ouch.

Det du säger att kommer man in i samma lokal som dig börjar man genast avslöja sina innersta hemligheter.

Om jag träffar på dig så kan du väl direkt säga till att du är fröken J, innan alla skeletten sprintar ut ur garderoben.

Ja menar medicinering? Va är det för människor som erkänner att man äter stezolid? Eller pencillin.

hmm.

Anonym sa...

Nu är det din tur, för den kommer belive that!! Utan tron är det ta mig fn kört.. Jag har dejtat som du. Måtte det vara tur nu / alma

Anonym sa...

Prata inte med journalister. Och speciellt inte från kvällspressen. Ett litet tips bara.

Kaptenen sa...

*skratt* Du har hittat alla på SD?

Anonym sa...

men lilla fröken då - tänk på oss dina fan.. om ditt liv inte gett oss arma läsare så mycket!! - hur hade vi då härdat ut bland ordinära dejter, med sina mediokra liv!! Var tacksam!! (o:fler dramatiska knäppisar till fröken efterlyses:o)

Babushka sa...

Oh no darling, vad gäller märkligheter så vinner jag.
Har dejtat helt hysteriskt under hösten. man skulle nästan kunna kalla det sinnessjukt (men jag gör inte det för jag vill inte sätta såna griller i skallen på mig själv).

Har messat fel person och sagt att jag är försenad till dejten för att jag började bland ihop namnen.
Gah! Det var illa.

Har dejtat en kopia av mitt galna ex, som förvisso inte var lika galen men useendemässigt var han en kopia...en snyggare kopia. Att inse det efter halva dejten gör att man...eh...svalnar något.

Har dejtat en inom samma branch som det visar sig att jag nu ska bli chef åt...(satan..)

Har haft ett flertal KK...drog igång en trekant men hoppade av i sista sekund.

Slutligen, utan förvarning...slog den stora KÄRLEKEN till!

Så det kan bli.

Anonym sa...

for fuckit, månne har vi dejtat samma knäppskallar (inte helt otroligt i pyttelilla gbg)...med den skillnaden att SAMTLIGA jag träffat på har varit tvärnarcissister. Kanske ett manligt drag? Jag drog iaf...