2005-12-20

dumle-invers

Tvärsäkra tecken på att du gått och blivit en aning vuxen:

  • Inget mer socker i kaffet.
  • Du väljer frivilligt en mörk chokladbit när det fortfarande finns ljusa bitar kvar.
  • Du planerar dina matinköp utefter statistiska data. Såsom: Onsdagar mellan 17 och 19, var tredje månad när det är skottår och soligt... ja då är det aldrig mycket folk.
  • Du planerar dina matinköp. - .... det är faktiskt lite läskigt i sig....
  • Du säger saker som: "Nu behöver jag en kopp kaffe." utan att egentligen syfta på kakan/tårtan/pajen du ska äta till.
  • Du ser fram emot julledigheten för då kan du äntligen "hinna med att göra någonting".
  • Du lagar mat med bönor i.
  • Du har insett att det finns olika sorters bönor och att "bruna bönor" inte är en av dem.
  • Du händer att du säger: Kära nån.


16 kommentarer:

PGW sa...

Ok jag erkänner sju av punkterna men så lågt som bönor har jag inte sjunkit än!

Anonym sa...

Inget socker i kaffet -näpp då blir det ju äckligt
Mörkt choklad -Eee..ja..gott gott
Planera mat inköp - Palnera vad då??
Behöver kaffe -Gjorde man inte det direkt när man föddes?
Julledigheten -Ja, hinna dricka en massa snaps och äta choklad
Bönor -Nej för fansiken,usch
Kära nån...så vuxen är jag visst inte..det va ju skönt..
Tack det här behövde jag!

Anonym sa...

Åh jag som trodde jag var allt annat än vuxen.. Det föll på bönorna.. (både kaffe- och de sjuttiotre andra jag har koll på.. )

Himla mysig blogg! :-)

Anonym sa...

Älskar att vara vuxen, hoppas de e ok att kasta disk ibland om man inte orkar diska, gå på efterfest till långt in på förmiddagen och shoppa som en galning ibland. Även om man e vuxen.

anna sa...

oj men shit med vuxenpoäng.....inte för mig då alltså, men för dig. Jag dricker oboy jag!

Anonym sa...

jag trodde att det bara var nasse som sa kära nân :)

Anonym sa...

kära nån, är jag vuxen redan nu? Kan ju inte stämma, jag har ju knappt nått puberteten

Anonym sa...

Hmmm, låter som det år PRO nästa.

oscar sa...

Jag är fan knappt vuxen alls.

"Känns rätt gött faktisk." -Tuva Novotny i Smala Sussie

Anonym sa...

För at inte tala om punkten "Nä, jag kan inte hänga med ut i kväll, jag måste börja tidigt i morgon."


Det har också hänt att jag har frågat ett par kompisar om vi ska ta en öl efter jobbet på fredag, Vad är det? Bestämma långt i förväg en tidpunkt för att dricka öl? Konstigt.

Anonym sa...

www.vuxenpoang.se

Jag fick 11 = inte speciellt vuxen :)

Anonym sa...

nejnej NEJ! fel tänk!att vara vuxen är
¤ att det kittlar lite förbjudet när man är uppe efter 00:10 dan före arbetsdan
¤ man kan ta choklad när det inte är lördag
¤ man njuter av sex
¤ det är alltid FF hemma
¤ man kan & vågar säga Fuck off - när man menar det

Anonym sa...

En av nio känns inte så farligt..

Får tacka annars för en gôrbra blogg som fick min sega arbetsdag att gå lite fortare!

Anonym sa...

Jag åker bara dit på chokladen. Socker har jag aldrig haft och bönor aldrig gillat.

Matinköp? Högst spontana och inte sällan i min lilla affär på torget.

Hinna med på jul? Deppa och dricka sprit. Och äta god mat samt vara trevlig mot familjen.

mitt fyrverkeri sa...

Har just blivit varse att jag inte längre föredrar mjölk till maten... Sug på den. :)

Fabbe sa...

Jag har just en intensiv diskussion med en polare som hävdar bestämt att det är vuxenpoäng på julgran, jag säger tvärtom, att det är nåt som bevisar att man har barnasinnet kvar och att man är lekfull person och inte en stiff jävla byråkrat