2005-12-18

förbannat.

ibland blir jag så trött på mig själv så jag skulle vilja slå huvudet genom en vägg..

herregud.

Hur seg får man lov att bli...?

Jag vet att jag måste göra det här. Det är jätteviktigt.
Och ändå gör jag det inte.

Jag vet också att om jag faller in i den där dåliga vanan... så blir resultatet elände. Det blir det alltid. Men vad gör jag? Vad gör jag!?
Precis det.
Men under tiden säger jag till mig själv: "Nej, J. Nu gör du det inte. Sluta. Sluta, sluta, sluta! Gör så här istället."
Vilket mitt undermedvetna... eller vaddetnuär som styr mina handlingar... skiter högaktningsfullt i och fortsätter att ställa till det för mig....

Jag är en helt värdelös vuxen.
Bedrövligt.

4 kommentarer:

Henrik sa...

Värdelös vuxen. Vet vad du menar =)

Anonym sa...

Jag är en värdelös tonåring. Fast egentligen inte.

Anonym sa...

precis.
exakt.
så.
har jag känt i två dagar nu.
man vet att det är en dålig ide.
även fast det är lördag kl 2 på respekt, så vet man. men man säger det ändå.

Anonym sa...

om inte vuxna misslyckades behövdes inga terapeuter! -det vore nåt att ha på sitt samvete?