2005-12-28

-gästblogg-

modepolisen

Matchning är ju en av jordens små mirakel. Tror ni att jag överdriver... nej nej det skulle ni inte tro om ni såg vad jag såg i morse...

Bruna skor, Blåa byxor – nej inte jeans, röd jacka, svart väska, chockrosa läppstift, inget annat smink i hela ansiktet, å något som skulle nog vara ett försök på rött hår men jäkligt misslyckat sådant... så det var oranged med brun utväxt... Jop det var min morgon det... Jag trodde jag hade dött och kommit till helvettet liksom.. För alla som tror att helvettet är ett ställe med brinnande lava och massa andra skumheter har feeeeel... Omatchande människor... det är dom som skulle utgöra min värld down under liksom... HALLÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!! Brunt blått rött rosa svart och oranged på en och samma gång... Å bara gudarna vet vad hon hade för färg på tröjan under jackan...
Vad har hänt med att man max får ha på sig tre färger åt gången??? Någon borde arrestera dessa människor... på fullaste allvar liksom...

/simplex

10 kommentarer:

Fabbe sa...

Sweet jesus, finns det folk som på fullaste allvar anser att det här är viktigt? Kläder har man för att skydda kroppen mot väder och vind. Det räcker. Att lägga ner mer energi än så anser jag vara rätt duktigt med missriktad energi....

Niklas sa...

...eller så kan det vara humoristiskt skrivet. Möjligtvis. Faktiskt.

Fabbe sa...

Ja det är klart det kan, men det är nåt mellan raderna som ger mig en känsla av att det inte är så... eller så är det bara jag som är mer neg idag än vanligt

Anonym sa...

så demon damon när du går å handlar kläder så bryr du dig inte om att köpa något snyggt, kollar inte in storlek eller dylikt. Du går bara in i en affär och tar det första plagget du ser och tar på dig det???
Du har inte på dig frisyrgele eller har en spegel hemma??? För att vadå det hade väl varit missriktad energi eller hur =)

Fabbe sa...

Simplex, för att dra ner det från svartvitt till grått så kan jag säga så här. Jag köper det som först och främst passar i storlek, men även jag har vissa kriterier, skillnaden är att jag inte lägger ner tid och energi på det och framförallt inte på vad andra har på sig. Iof inte helt sant då jag ofta skakar på huvet åt hur lättledda dom flesta är när det gäller kläder. Ta en promenad på stan och dom flesta ser likadana ut. Det är lite tragiskt att folk inte kan tänka själva

Anonym sa...

matchade människor är vackra människor =o)
Nä men skämt å sido... Trots att jag är en fanatisk matchnings människa (allt från underkläder till örhängen) så har niklas faktist rätt... mest humor bakom det hela... fast ibland så undrar jag faktist om vissa människor har en spegel hemma hi hi hi

Fabbe sa...

ja jo jag är matchad jag med, jeans och t-shirt, svart eller vit, inget svårt där inte:)

Anonym sa...

precis... du ser... att matcha svart med vitt är helt rätt och mycket vänligt för ögat. Chockrosa läppstift till röd jacka... hmm... not so much...
Dagens lektion: Bättre att matcha få och simpla färger än att blanda många hej vilt... (nytt ordspråk =)

Jisse sa...

jag håller med. matcha är viktigt. max tre färger. eller så är jag sjuk. jag erkänner till och med att jag kan få ångest av att ha för många färger på mig samtidigt eller inte ha matchad ordentligt..

Anonym sa...

Lär dig stava till helvetet till att börja med...H.E.L.V.E.T.E.T