2005-08-29

Blast from the past #3

När jag var 18 år och nybruten med första pojkvännen så blev jag utbjuden av en sjukt snygg ung man.
Han hade mycket muskler, vackra drag och schysst frisyr.
Och framförallt så uppfyllde han mina kriterier vid den tidpunkten: Han ägde hade en Y-kromosom och jag behövde inte skämmas för att dejta nån ful.

Det var på den tiden jag bodde i en medelstor stad och vi gick till en halvkass pub. Men de hade 20årsgräns så jag tyckte det var riktigt, riktigt spännande att jag KOM IN!

Sen började dejten.
Vi drack öl.
Han berättade att min pappa måste varit tjuv. För han (min pappa) hade tydligen stulit alla stjärnor och satt de i mina ögon.
.. och det var ju fint sagt, tyckte jag. Fast det var en lite elak sak att säga att min pappa var kriminell.. men, men.

Det är allt jag minns av konversationen.
Sen minns jag bara oändligt många pinsamma tystnader.
En bit in på dejten kom jag på vad det var som orsakade alla dessa tystnader... ;
Varje gång jag sa ett svårt ord/ Långt ord / Komplicerad kombination av ord/ Långa meningar etc. etc. så blev det tyst.
Resten av vistelsen ansträngde jag mig noga för att inte använda komplicerat språk. Inga ord med mer än tre stavelser, helst två. Inte mer än en bisats i en mening, om ens. Se vänligt på honom, rikta blicken snett bakom honom men visa inte tänderna.(.. eller var det så man gjorde med hundar..?)

När vi var klara med ölen erkände han för mig att han visst inte hade nånstanns att sova i stan och att han gärna sov över. Eftersom han inte hade nånstanns att sova alltså.
Så jag sa okejdå och tog med mig en muskelförsedd, dubbeltsåstorsomjag, okänd man hem.
Alltid en bra idé.

Jag hade precis flyttat hemifrån så hos mig fanns en säng. Och en gammal resårsäng med skumgummimadrass. Den fick han sova i.
Nu minns jag inte riktigt om han gick innan jag vaknade eller om jag fejkade sömn tills han gick...
Men det var iallafall det.

Fick sen veta att han åt både det ena och det andra pillret, känd hos polisen och det ena med det andra. Fin kille det där.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken slags besöksavläsare använder Fröken J? Är den lätt att installera? Får jag be dig om framtida hjälp?
Och, just det; din blogg är bra.

Jasmin sa...

fröken J använder sig av site meter. Gå hit och klicka dig fram: http://www.sitemeter.com/default.asp

busenkelt.

Anonym sa...

Den här kommentaren har inget med inlägget att göra men oj, oj, oj vilken trevlig blogg det här var. Har precis läst igenom alla inläggen och kan bara konstatera att frk J:s bekännelser kommer stjäla (eller uppta är bättre) ännu mer av min tid. Tack för att du delar med dig! Ser fram emot mer...

Anonym sa...

Haha, tyvärr så är de snygga killarna ofta rätt blåsta :D Råkade ut för en förra helgen. Han var 22 men världens fjortis, ungefär på samma mognadsnivå som min 15 årige bror...Dessutom kass i sängen haha. Man ska akta sig för snygg-snygga killar :P

Anonym sa...

Jag är såld. Din dagbok har just fängslat mig något helt otroligt.

Anonym sa...

ummm.... jag är långt ifrån 18. och lyckades med konststycket att bli förälskad i samma typ. och dessutom var han inte ens snygg. lär man sig aldrig? av denna anledning håller jag hårt på att förnuftet bör förtrycka känslan. (och eventuella andra faktorer, som osannorlikt bra sex..)

Kaptenen sa...

Sad but true: Precis, håll dig till oss inte så snygga:D