2005-08-21

det hände i helgen.. :

(i urval)

----------------------------------------------------------------

Jag står i duschen. Har hunnit halvvägs när det ringer:

P5 säger: "Hej! Nu är jag snart framme."
Fröken J: *vild panik*

Möter honom med rufsigt hår, halvdant sminkad och kläder som nätt och jämnt är rena.

-----------------------------------------------------------------

Går till Liseberg.
Inser att resten av Västsverige tänkt exakt samma sak.
Flumeride: 40 minuter kö.
Kanonen: 1.05 timmes kö.
Balder: 55 minuters kö.

Are you shitting me?

Halvvägs genom Kanonens kö kommer man till en servering där de bla har Slushies. (snow slush?) Vilket är frusen saft ungefär.
Bakom oss har vi ett norskt par som har jordgubbsslushies. jordgubbsslushies är röda. jordgubbsslushies är efter tag flytande. jordgubbsslushies åker utanför glaset om man inte håller de upprätt.
jordgubbsslushies hamnade över P5:s baksida.
Den manliga delen av det generade paret tar fram en servett och börjar torka av P5:s rumpa. Sen blir jag ombedd av P5 att kolla läget............
alltså...

Fröken J = nöjd.

--------------------------------------------------------------------
Vi åker en massa åkturer. Äter en massa glass. Han vinner ett stort (och tyvärr vansinnigt fult) gosedjur åt mig. Han besegrar mig i en massa speldueller och jag tycker inte ens att det är lite jobbigt. (man måste nog känna mig för att förstå vidden i det).
--------------------------------------------------------------------

Vid frukostdags ringer P4.
P5 står jämte och småpratar och slamrar med saker.
P4 måste ha hört.
Jag avbryter honom mitt i Vad-han-gjorde-igår-utläggningen med att säga att jag är upptagen (vid frukostdags...? .... kom igen...) och ring senare.
Klarar mig undan övriga P4 interaktioner förutom nåt litet sms.

--------------------------------------------------------------------

5 kommentarer:

PGW sa...

Som sagt, P4 har INTE fattat att han inte är mannen i ditt liv. Han behöver klartext.

Och jag vill veta mer om P5. Han verkar onekligen lovande.

Anonym sa...

Jag tror att det är nåt på gång. Det är därför du är så sparsam med detaljerna...

Anonym sa...

"Love is in the air"...."Caaaan you feeeel the loooove tonight"...."Love me. love me, saaay that you love me"...haha

Jasmin sa...

Han är onekligen lovande.

Anonym sa...

Problemet med vansinnigt fula gosedjur med tillhörande etikett "gåva" torde vara att det måste gå så oändligt lång tid innan man får slänga dem. Jag rekommenderar att låta det förolyckas på olika sätt (ett av mina bästa har varit att klämma fast nämnda gåva i en stängande vägbom). Ta inte i för mycket bara, då kan det verka krystat.

Vänta här nu, sitter jag och skriver goda råd? Skäms på mig.