2005-08-29

Offside-fälla

Av alla saker att prata om med honom i telefon....
Varför. Varför. Varför valde jag att säga orden:

Träffa.
Dina.
Föräldrar.

På rad!

Visserligen var orden före: "Hoppas att vi inte..." *.

Men. Den kombinationen ord ledde till frågan:

"Vill du inte träffa mina föräldrar?"

Väldigt casual framställt. Men jag känner igen en fälla när jag hör den.
För vilka möjliga svar finns?

- Jo.
Vilket vore att ljuga. Verkligen, verkligen fetljuga.
Och vill han verkligen det? Rätt osannolikt.
Jag tror han lura ut läget, jag.

- Nej.
Vaddå nej? Varför inte? Är du antisocial, kvinna? Gillar du mig inte? Tror du att mina föräldrar luktar illa? va? Va? va?


Ibland så undrar jag hur jag nånsin lyckades skaffa mig pojkvän...



* Vi pratade om att åka nånstanns dit mamma och pappa P5 kunde tänkas befinna sig

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsan! Där slog fällan igen med buller och bång.:)

Ha en trevlig helg, om det var i helgen du skulle åka till p5?

Anonym sa...

Men vilket svar blev det då?

Jasmin sa...

eva: Hörde du det också?

doris: Det blev ett pipande: njaaejj...

Jasmin sa...

Sniff: .. och bara en aning ryggradslöst.. ;-)

Anonym sa...

Rapport från bröllopet:

Antal gäster: 45
Antal singlar av manligt kön: 2 (brudens farfar och brudens lillebror). Eh...har insett att det
INTE
FINNS
NÅGRA
SINGLAR
KVAR

ALLS

brudens lillebror, tänker du? 82:a...och lätt ointressant.

Jasmin sa...

... 82:a är ju ingenting... Så länge de inte fläckar ner lakanen om nätterna, så..

vandrarvild sa...

Åh, va bra, nu är jag nästan GLAD att jag strulade bort mitt asbraiga hångel på en massa konstigheter: Jag är SINGEL!!!!
Jag SLIPPER föräldrarfällan!!! Jag SLIPPER middagen och 'Hrm hrm, vad sysslar du med då?' och 'vad vill du blir när du blir stor' och 'Vad jobbar dina föräldrar med då' och fotona på honom när han var barn och när han var finnig tonåring och...

Anonym sa...

Och, för att fortsätta på Lenas linje ovanför, man slipper hans idiotiska kompisar som man annars har varit tvungen att umgås med alldeles för mycket...

*jippi*

Kaptenen sa...

Enda rätta svaret var HELL NO!!