2005-11-24

en grej med jobbet...

Jag är på besök utomstädes.

Det är bra.

Framförallt är det bra att det hotellet jag skulle boka hade slut på små, simpla, ekonomiska, måstebackaförattkommautur rum.

Istället bor Fröken superlyxigt med badkar, dubbelsäng, kaffe/thé på rummet och fetaste minibaren ever.

Eftersom fetaste minibaren ever också tar 70 svenska kronor för 30 cl vin (.... bah... ), så har en flaska vitt inhandlats från det gröna bolaget och ligger just nu på kylning i handfatet*.

... och så badar jag bubbelbad varje dag också.....

..... very jobbigt ......


*Krävde 3 vändor till ismaskinen....

5 kommentarer:

PGW sa...

Men stackars liten, det låter verkligen som att du lider oerhört ;-)

Anonym sa...

Tur att man slipper såna straff!

L sa...

Det där lät verkligen skitjobbigt.

Anonym sa...

Efter att återigen ha läst igenom merparten av dina tidigare inlägg (borde sluta/skaffa ett liv/flickvän/vettig dygnsrytm osv...I know) kan jag bara förundras över att du inte fick Stora Journalistpriset.

I brist på Stora Bloggpriset då.
Eller Nobelpriset i bloggeri.

Mina vänner undrar var jag är, min familj misstänker nån slags missbruk, men nej då.... jag är bara en i mängden av tokförälskade fröken j-oholics. And I like it.

Som fan.

Kände därför att jag var tvungen att skriva av mig lite idoldyrkan som har vuxit sig ohälsosamt stor på senaste tiden.
Var nere i Göteborg för inte så länge sen, och jag satt faktiskt på spårvagnen och smålog praktiskt taget hela tiden när jag tänkte på dina inlägg.
Seriöst alltså, vilka rehabprogram vänder sig till förvirrade unga män med ett hälsovådligt bloggberoende (tänk en vadderad cell med en stackare i tvångströja som förtvivlat ristar in "fröken j for president" överallt)?
Ja du hör ju själv hur jag låter.

Hursomhelst, vi är många där ute...och vi hejar stenhårt på dig!

Det var egentligen bara det jag skulle skriva.
Kram

Anonym sa...

Om man häller på salt på isen så kyls vinet snabbare... :-)