2005-11-16

Vuxenminuspoäng

Jag har slut på pengar.
Japp... halvvägs in i månaden så är mina pengar helt slut.

Jag är 26 år. Arbetande på ett inte alltför kasst jobb. Och har slut på pengar.
Jag handlar mina kläder på H&M.
Äger inga som helst statusprylar förutom en sönderskrämd liten MP3spelare ifrån e-bay som antagligen självdör närsomhelst nu.
Och jag har slut på pengar.

Jag är världens sämsta vuxen.

Igår var jag och handlade. Tittade förbi ostdisken där små brieostar låg och blinkade förföriskt mot mig. En bit brieost kostade en tia. Men nej. Det hade jag inte råd med.

Herregud.
Must. Get. A. Grip.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få låna några femtioöringar av mig? De ligger överblivna i myntskålen och undrar varför jag inte har grabbat tag i dem sådär desperat som jag gjorde med deras kompisar enkronorna sist. Jag har nämligen fått låna stora sedlar av en kompis så att jag ska klara mig...:)

Anna sa...

Sen när du kommit på var man typ kan gå en kurs där man lär sig handskas med pengar så kan du ju meddela mig - är också i desperat behov av att ha koll på vart mina pengar går, just nu är de bara slut hela tiden...

Niklas sa...

Kläder på H&M?
Nog har du väl stickat ihop en hel garderob vid det här laget?

Anonym sa...

Börja ta femtio öre i inträde till bloggen, så töms mitt konto och ditt fylls! Fast ditt blir inte så fullt som du vill eftersom mitt också är ganska rejält glest nu, men en bit brie ska det nog räcka till! :-D

Anonym sa...

Jag vet inte om du skall oroa dig mest över att dina pengar är slut eller faktum att brieostar talar till dig... Hmmm du skall nog kolla upp det där =o)

Anonym sa...

Det är vid denna tid i månaden vi stackars fattiga traskar omkring skramlandes med mindre sparbössor i fickorna och kassan på ICA har tokmycket växel...

Hg sa...

Bli inte egenföretagare då. Jag tjänar mindre än hälften av vad jag gjorde på mitt senaste jobb men jag är gladare iaf. Om än fattig.

PGW sa...

Instämmer med Haga. Jag blir förvirrad när jag går genom stan och det är en massa folk ute. Det är lönehelg säger nån. Lön .... lön .... jag känner igen det där ordet men vad sjutton är det ..?

Krummel sa...

Ja varför är det alltid så mycket månad kvar i slutet av lönen???

Ibland önskar jag nästan att det var så att någon nästlat sig in i bankens system och tagit pengar från mitt konto. Då hade jag åtminstone haft något att skylla på.

Anonym sa...

Att vara egenföretagare och inse att jag tjänar en fjuttig bråkdel mot vad jag gjorde innan är tragiskt. Men jag kan själv! fast fattigt...

Anonym sa...

Jag tycker det är jobbigt att göra av med dem, ibland får man ställa sig bland mindre bemedlade och bara ge....

Anonym sa...

Tie spänn för en bit brieost?! Vad var det för brie? Vad var det för affär? Det var åratal sedan jag hittade en brieostbit som kostade mindre än 19:95.

Om jag skickar ner en tjuga, köper du en bit åt mig då? Så kan du köpa en likadan bit åt dig själv. Få se nu, om jag bara har en tjuga…

[bläddra prassla bläddra]

Nix, bara bankomatkvitton.

Och ett halvfullstämplat 11:e-målet-gratis-kort från Sibylla.

Fanken också.

Anonym sa...

en fördel med mer vuxenpoäng
mer flis

Anonym sa...

Jag kom just på det! Du försöker hitta en schyst dejt, som från början är inställd på att betala för allt! ;-)

Jasmin sa...

Saskia: Jag har börjat titta på mina saker och tänka: Kan den säljas?

simplex: Jag talar med allt. Då och då svarar de..

skrubben: Lät som en jättebra idé annars.. frakten kan bli trixig bara..

ulf: Visst. Så är det ju.

anna sa...

shit ja, mina pengar har varit slut länge nu. Det är läskigt att vara student. Pengarna kommer in sen säger det swooossch och sen var det tomt igen. *suck* och inte går man ut till ett överbetalt jobb heller....

Anonym sa...

På mitt konto just nu: 5415 kr. ; D

Knaster sa...

Du behöver en sockerpappa! (Min är paxad.)