2005-11-24

småfolket

En kille går förbi mig på stan...
Han stannar framför mig, tittar på mig och ler...
Han är säkert... ja... femton år... eller definitivt fjortonochetthalvt...
Nå. Han är helt säkert över tretton iallafall.

- Vad söt du är! säger han.

- Tack du. säger jag.

- Var bor du? frågar han.

Eftersom jag förmodligen skulle klara av att bryta lillkillen mitt itu med en hand så ger jag honom en generell beskrivning om var min hemvist är*.

- Hur gammal är du? frågar minikillen.

Medans jag sitter och grubblande försöker räkna efter eller alternativt ljuga lite så säger theskitungefromhell:

- Du är trettio, va..?

Goddamnsonofabitchfuckinghell** tänkte min sofistikerade hjärna vilket omvandlades till följande snitsiga comeback:

- Gå.

Den lille reinkarnerade Mussolini*** ler och svarar:

- Okej.

.. och går...

så fint att respektera de äldre på det sättet...



* Okej, okej... den generella beskrivningen var: "Göteborg".

** Fröken J är alltså inte, inte, inte trettio. Inte så att det är nåt fel med trettioåringar...
Ni är finfinfina människor. Och så luktar ni gott.

*** Moussolini? Mossulini? Moussoulini? Mussulini? Mossolini?
Äh. Italiensk snubbe som var elak som fan....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, den där historien räddar min dag!

Är du inte orolig att du brutit ner honom fullständigt med din dräpande kommentar? ;-)

Anonym sa...

Hihi... själv vill jag tacka denna småpojk (som för övrigt säkert är Mussolini eller om inte annat en avlägsen släkting till honom) för tack vare honom fick vi oss ett gott skratt. Hihihihi

PGW sa...

Du skulle ha lärt det lilla ynglet att man inte frågar om en dams ålder. Suck, ungdomen nuförtiden, lär de sig ingenting i skolan?

Anonym sa...

Hehe =) Hur träffar du alla underliga människor??

Anonym sa...

Luktar trettioåringar gott? Har jag aldrig tänkt på! Är det nå't hormonellt, särskilt mycket feromoner i den extremfertilaste åldern eller nå't? Är det nå'n skillnad på killar och tjejer, ena sorten luktar bäst vid 29 och den andra vid 31 t.ex? Eller är det så banalt som att alla 30-åringar använder samma schampo/duschtvål/deodorant/rakvatten/parfym?

Tror jag måste kolla om jag har nå'n kollega i passande ålder och gå och smygsniffa. Intressant det här, det lär ju vara så att man väljer sin partner huvudsakligen med luktsinnet ... Inte så att man vill ha någon som är någorlunda renlig (för det vill man nog i allmänhet), utan att han/hon ska lukta på rätt sätt.