2005-11-18

jamåhonleva

Bästa vännen fyllde ett väldigt jämt och fint och UNGT antal år idag.
Som den fattiga och utan-möjlighet-att-köpa-fin-present:iga person jag är, så hade jag förberett en liten morgonöverraskning.

Klockan GrymtTidigt skulle hon få nybakade scones, pannkakor, varmchoklad och en hel massa mer saker.
Jag hade packat ner det i en korg och lagt en rutig duk över, som sig bör.

Charmigt, va?
och sött?
Är det inte kompisplus så säg..?

Men ärligt talat. Vet ni hur många som har med sig korg på en spårvagn..?
Jag vet.
Det var jag.
Förmodligen var jag den enda korgbäraren som skådats på två decennier. Förmodligen.

Men sen skulle korgfan hem också.
Japp.
Och det är klart att spårvagnstrafiken ska få fnatt då.
Så varenda vagn var överfull och Drottningtorget översvämmat med folk.
Folk utan korgar.

Traumatisk dag.

Men ett jätteGRATTIS, babe!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vänner av den kalibern är sällsynta. Nybakade scones o allt.
Fler korgar åt folket!

Anonym sa...

bra att du tog den med hem.
det är ju synd att ge vännen korgen på födelsedagen.

Anonym sa...

jättefulll, jätteglad oxh älskar dig jäätemycket. scones åt dig & fotmassage nä´r du vill.