2005-11-25

handväska var det ja

En man (sådär 20 år äldre än mig) på jobbgrejen har spanat på mig i smyg.
Och hans fokus blev tydligt under följande konversation:


Fröken J: ... ska bara hämta min handväska....

Mannen: åååååh... varför ska ni tjejer aaaallltid ha med en handväska? *

Fröken J: Ja. För att ha saker i. Det är alltid bra att ha med sig lite extra grejer, liksom.

Mannen: Men lägg det i byxfickorna.

Fröken J: Nja. För mycket saker. För små fickor.

Mannen: Jaaa... det är klart... tjejers byxor, liksom...

*Mannen böjer sig runt. Tittar på min rumpa. Tittar på.. ja.. framtill. Tittar på ben.*

Mannen: .. ni fyller ju ut era byxor lite mera...

Fröken J: Så. Vädret..!


Eftersom vi tydligen brutit alla barriärer mellan oss så ägnade jag förmiddagen med att berätta hur dåligt min mage mår av för mycket kaffe. Och vad den gör när den mår dåligt...
Tänkte att det var han värd.
Jag menar... om vi ändå är så personliga med varandra också....

"Men vänta! Kom tillbaka! Jag har inte ens hunnit börja med att beskriva hur jag menstruerar!"

.. en illusion krossad. 2 miljarder to go.


* Upp med en hand om ni hört det förr, damer..

9 kommentarer:

Anonym sa...

Handväskor.. Jag har precis som större delen av den manliga befolkningen funnit dem ganska irriterande. Tills jag träffade en tjej som tyckte att en plastpåse från hm kunde fylla samma funktion. Jag kommer aldrig någonsin gny om handväskor igen efter det.
Fast jag erkänner att jag också kollar in en rumpa så fort tillfälle ges. Jag kollar gärna två gånger om den "fyller ut".
*mansgris och rätt nöjd med det*

Anonym sa...

Kollar också rumpor. Gör det mig till mansgris?

Anonym sa...

Tror att det är något som grabbsen lär sig i lumpen! *viftar med min arm*

Anonym sa...

Rumpor är guds gåva till folket... Finns det en manlig rumpa i närheten så är min blick där... Mer rumpor åt folket...

Anonym sa...

Nej Linnea. Du är ingen mansgris då. I det fallet kallas det jämlikhet. En jävla skillnad det.

Anonym sa...

Jag har löst alla kvinnors problem, det e bara det att DG inte har köpt min idé än. Som alla riktiga män vet så är stridssele svaret på allt. Tänk så mycke pryttlar ni hade kunnat få plats med utan att behöva ta till händer, axlar o knän. Om ni använt just stridselar(shoppingselar) designade av LV så hade världsfreden varit garanterad.

// apfull mattias som tycker att kitty jutbring buffar för mycke på dansgolvet

Martin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Just love it.... Ska ta mod till mig och berätta om min manlige kollega och vad han gjorde...Klart inspirerad av detta.

Anonym sa...

Hmm. Är det inte män som använder frysplastpåsar som neccessärer?