2005-11-19

oh the terror

Jag är lite av en terrorist.

I många av ordets bemärkelser.

Men det är inte min vana att zappa sönder en tv-kväll, äta upp alla ostbågar, tvinga upp dörrarna på spårvagnen så att det börjar pipa eller mitt något österländska utseende* som det gäller idag. Nej.

Hej. Mitt namn är Fröken J och jag är en MSN-terrorist.

(And everybody!!!: Hej Fröken J!)


Ni vet de gångerna när man inte svarar på ett meddelande man får...? Vet ni !?
Själv har jag ingen aning. För det har aldrig hänt.

Jag svarar alltid.

4 /5 av mina msn-konversationer har initieras av mig.

2/5 är något motvilliga från den andra personens sida.

1/6 är otvivelaktigt motvilliga, där jag tjatar mig igenom.


Små hintar funkar inte på mig.
Jag har en snäll och trevlig hjärna som gärna förskonar mig ifrån nederlag.
Därför sållar den vackert bort små insinuationer och antydningar.

Som min motpart över msn behöver man istället ta till någon av följande repliker:

  • "Nej, nu hinner jag inte prata med dig mer."
  • "Sluta prata med mig. "
  • "Fortheloveofgod woman! Be quite!"
  • "Om det plingar i min msn en enda gång till så får jag sparken/faller himlen ner/dör en sjöman. "
  • "Jag är beväpnad."
  • "Jag har katt."
  • "Du har nog 6/10 i intelligens, tror jag."



*Ja, kriterierna är lösa nuförtiden...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men "fortheloveofgod-woman" ta å "get-back-to-the-sexblogging-thing" igen... (eller ge mej din MSN så ska jag bevisa att du inte är värst på det där...) Må bäste terrorist vinna ;-) hehehe

Anonym sa...

... och ha en underbar helg... glömde det! Kram!

Anonym sa...

Men Gud, lägg till dig på min MSN så ska jag blocka dig direkt ;)

Helt underbar blogg förresten, tack för en stunds hejdlöst skrattande. Jag lade till dig på min länklista, säg ifrån på skarpen om du inte vill vara med.

Anonym sa...

"Jag har katt."?

Anonym sa...

Aha, al qaida har alltså etablerat sig i gbg....