2005-09-21

Barn har koll

När man var liten så hade man sån koll.
Man visste precis vad man tyckte om någon.
Man visste precis hur mycket man ville gifta sig med någon, hur många barn man skulle ha, vad hunden skulle heta*.
Man visste precis hur lyckliga man skulle bli ihop... för han var ju så.. så gullig.

Men nu.
Jag har inte en aning om jag håller på att blir kär i P5, om jag egentligen är förtjust i honom för att han är "bra-på-papper", om jag är orolig att han inte gillar mig och därför börjar bli tveksam eller om jag helt enkelt tänker sönder saker.



* Min och samtliga av mina tilltänkta framtida mäns hund skulle heta Micky...
Min dotter skulle heta Natalie.
Min son skulle heta Johan (för jag var väldigt fantasirik som barn).
Johan skulle komma först och sen skydda Natalie mot allt farligt... som elaka barn och så.

2 kommentarer:

Jasmin sa...

Med ph också... så flashigt..

maruschka sa...

Phlashigt?...*s*