2005-09-29

vankelmod.

/-- Inlägg skrivet i början av veckan: --/


Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vacklade.
Men utåt sett står jag iallafall fast vid en sak.
Jag kan inte ha ett förhållande utan uppskattning, uppvaktning och bekräftelse.

Men jag hatar tanken på att lämna saker åt slumpen.
Vi kommer att prata. Jag och P5.
Och vi kommer helt säkert att prata om det här.
Jag kommer säga som det är.
Jag kommer försöka att inte lägga in några självförsvars och stolthetsgrejer.. typ: "Men jag är inte så himla attraherad av dig heller."

Sen får han tänka.
Och i mina fantasier så kommer han komma på hur kär han egentligen är i mig, sjukskriva sig ifrån jobbet, sätta sig i bilen och komma till Göteborg.
Han kommer ha blommor med sig.
Han kommer ha popcorn, med extra smör, med sig.
Och han kommer tala om för mig hur mycket han har saknat mig, min doft och mina nysningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så kommer han ta sig en proteindrink, ta fram epilatorn och ta bort de där irriternde hårstråna mellan skinkorna och tänka; "Phu, vilken galen tjej, kräva min uppmärksamhet, jag har ju fullt upp med att ta hand om mig själv!"

Anonym sa...

Tror nog mer på Ulf's idé...fast mest av allt tycker jag synd om p5 -han verkar inte leva ett gott liv

Jasmin sa...

ulf: han brukade faktiskt ha med sig proteindrycker, powerbars och grejer... :-)

mi_is: nej, så är det nog...

o: båda funkar fint. Bäst är biopopcorn..