2005-09-07

Han visste när min födelsedag var.
Jag kom inte ens ihåg att jag sagt det till honom.

- Har du bra sifferminne? frågar jag.

- Nej. Inte alls. svarar han och ser mig i ögonen.


----

Vi pratade igår.
Han beklagade sig jättemycket över hur mycket det kostar att åka mellan stockholm och göteborg.
Optimistiska Fröken J tänker att det kanske betyder att han nu väger in lite praktiska aspekter...
Pessimistiska Fröken J tänker att det innebär att han är på väg ut...

Men han har rätt. Det är dyrt och jäkligt bökigt.

9 kommentarer:

PGW sa...

Dags att plocka fram banankartongerna alltså. Någon av er, vilken som.

Anonym sa...

Näää - take it easy! Inget blir bra av att ha för bråttom - jag vet... ;o)

Anonym sa...

Följer med spänning hur du löser detta. Är också från gbg och har själv precis inlett förhållande med en stockholmska. SJ gör sitt bästa för att sabba det hela för mig med sina priser.

Anonym sa...

Att det ska vara så jäkla svårt att uppfinna en teleporter?!?! Jag fattar inte vad forskarna sysslar med..! :(

Andromeda sa...

fy bövelen för distansförhållanden! de borde förbjudas ;)

Jasmin sa...

pgw: japp. jag ska ta upp den diskussionen så snart jag träffar honom.. hmm..

magnus: mer troligt.. :-)

ansus: Ska vi commute:a du och jag?

elin: och kanske inte heller raka spåret... stackare

tobias: Jag hade lätt köpt ett årskort till en teleporter!

andrea: nejnejnej... men kanske subventioneras av staten..?

Anonym sa...

Varför inte?
Jag har t.o.m. en gammal saab. Låter iofs. som en stenkross och dricker bensin ohejdat, men ändå.

Anonym sa...

267 kr enkel med X2000 är väl inte så farligt? Du är bergis sådär ung också så att du får ungdomsrabatt. Ett hett tips dock är att Just nu-biljett i 1:a klass faktiskt kan vara billigare ibland.

Joakim Larsson sa...

Nä, han menade att det är dyrt att åka mellan Stockholm och götet.