2005-09-28

butt ugly

Jag har nog sällan känt mig fulare än i helgen.
Vi var på shoppingrunda* och för varje spegel jag tittade i, så hittade jag fler och fler fel.
Tillslut kom jag på mig själv med att titta och tänka: Herregud, vilket monster jag är, hur har jag inte sett det här innan?
Rumpa, bröst, mage, lår, smalben, hy, hår, ögonform, handleder (och vem fasen bryr sig om sina handleder) , ögonbryn, naglar, fingrar, knän. Allt kändes vansinnesäckligt och vidrigt fult.

Jag tänkte också:
Så märkligt att jag helt plötsligt blev ful, just nu. Normalt så tycker jag att jag är rätt okej. Kanske lite hull här och var.. Men fin.

P5 är väldigt medveten om sin kropp.
Han äter kosttillskott.
Vägrar smör.
Äter ett gäng med naturmedel varje dag i stil med Bränn-en-massa-fett-på-en-gång.
Lider lite av några extra gram om magen. Vilket jag, for the record, tycker är jättefint.
Ser han ett hårstrå på sin kropp så rycker han det.
Utom på huvudet. För då re-gain:ar han.

Det är svårt, riktigt svårt, att förhålla sig till det. För samtidigt ser jag ju att de standarderna han sätter upp för sig själv, de kommer jag aldrig att passa in i själv.
Förutom möjligtvis huvudhåret.

Men vad viktigare är: Han säger ingenting om hur jag ser ut. Inte nåt.
(Jo... några gånger har jag fått komplimanger för att jag har snygga kläder på mig... )
Den typen av bekräftelse.... finns inte.




* Inte mitt förslag. Jag är oskyldig.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt.. men jag tycker inte alls att det är synd att det är 50 mil emellan er. Jag tycker snarare att han inte bör få komma närmare dig än tretton år..

PGW sa...

Trist typ. Låt honom sitta framför tvn och tugga sina kosttillskott bäst han vill.

Du är trevlig och snygg, ja jag vet att jag inte har sett nån bild, men jag är övertygad om att nån som har en så bra blog måste vara snygg också.

Kämpa på. Skriv mer om öket om det känns bra, jag lovar att vi kollektivt kommer att dissa karln.

Anonym sa...

Det låter som om han är så upptagen med sig själv och sin hårlösa (?) kropp att han inte riktigt hinner notera att andra finns?

Anonym sa...

eh. you can do better. han ska få dig att känna dig som världens vackraste, inte ge dig ångest med sitt hälsomatknaprande och utseendefixering. (och förresten, om han är så intresserad av utseenden, borde han ju ha tittat upp från sin egen besatthet en stund, och sett dig. om han skulle varit något att ha!)

Anonym sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, spill inte tid på den värdelösa lusen.

Låt inte en enda idiot trycka ner dig, oavsett hur du ser ut, om du så har 3 ½ bröst, ett öga, och är grön så borde han uppskatta dig. Om inte annat förstå dina känslor och inte såra dig, men som det är sagt innan, han hade kanske fullt upp med sin egen kropp.

Låt honom njuta av sin kropp och ruttna i den mörka tunnel av självömkan som han verkar grävt åt sig.

Anonym sa...

Som någon skrivit tidigare: hans förlust. Jag tror han behöver dig mer än du behöver honom. Ok, en blogg avslöjar inte allt om en människa, men jag tycker att den här bloggen avsöjar att du är sund och smart. P5 verkar inte ha någon sund och smart inställning till sin kropp, för då skulle han nog veta bättre än att knapra naturmedel för att bränna fett.

Anonym sa...

"Han säger ingenting om hur jag ser ut. Inte nåt."
Om man inte får komplimanger, beröringar, ömhet så kan man till slut inte ge själv...

Anonym sa...

Sökte på "P5" på "http://dontdatehimgirl.com/", men det fanns ingenting där… Ännu…

Jasmin sa...

Förtydligande;
Han lider alltså av några extra gram runt magen.
Menade jag. Förstås.
Det är förstås inte alls ett lidande i sig att ha rund mage. Självklart.

Anonym sa...

Mycket yta och inget djup. I regel det man hittar på närmaste köttmarknad.

maruschka sa...

Isch, tycker det är synd att en så könlös varelse får representera Stockholm, jag skäms...*kram*

Jasmin sa...

Maruschka. Nah.. jag har andra referenspersoner också... :
Skådespelaren, till exempel:

Se här.

och

Här.

..

;-)

Jasmin sa...

Kei - just nu känns det faktiskt som en jättebra idé att dejta en stockholmare. Recory-biten blir så mkt enklare.

Pale Green Woman: och dricka ur sina proteinshakesbägare, inte att förglömma.. :-)

Saskia: Nåt åt det hållet kan nog vara sant.

anonymous: Hope so. Kanske vill man inte bli satt på pedestal (pedistal ? eh?).. men ångest funkar inte. Sen om det beror på att han sänder ut fel signaler eller att jag är överkänslig är ju en annan sak.

Ulf: Kanske skulle jag anlita dig som torped.. ? :-)
Vill förövrigt poängtera att jag inte har 3,5 bröst. Om någon som läser det här nån gång skulle vilja bjuda ut mig...

o: Nej.. det är lite av en turn-off.

anonymous#2: Kanske hade han lite bekräftelsebehov.

magnus: Nej, det är väldigt sant.

skrubben: Cool site! Grymt bra koncept.

kaptenen: Nja... För mycket fokus på yta snarare. Han hade gott om djup.


Och igen folk: Ni är så snälla! En massa karmaplus kommer ni få för allt ni säger till mig!