2005-09-05

+ - noll?

okej.
Början till plus och minuslista ifrån helgen som varit:

+ Grym kille.

- Grymma killen har katt.
- Fröken J är allergisk.
- Katthåren fanns ö v e r a l l t.
- Det går inte att pussas med svullna andningsorgan. Tro mig. Jag prövade.
- Fröken J tvingades gå runt och snora, snyta sig och andas med pip-ljud. Sexy... very sexy.

+ Vi åkte till hans lantställe.

+ Vi åkte motorcykel. Mycket motorcykel.

+ Vi åkte båt till lantstället.

- Jag fick vara hopp-i-land-kalle ifrån båten till bryggan.
- Hade hans motorcykelstövlar (heter säkert nåt helt annat) som vägde en sådär 5 kilo vardera. Följande hände:
- Fröken J ska gå upp på bryggan, missbedömer tyngden i fötterna.
- Fröken J tappar balansen och fångar upp sig i sista sekund på en stolpe på bryggan.
- Stolpen visar sig inte riktigt stabil.
- Fröken J inser att man inte kan fånga upp båten bara genom att hålla i stolpen och stå med ena foten på bryggan och andra på båten. För övrigt vetande är det aldrig en bra idé att stå med ena foten på bryggan och andra på båten.
- Fröken J väljer att gå över till bryggan.
- P5 har nu börjat uppmärksamma situationen och ropar: Glöm inte repet.
- Fröken J's hjärna tänker följande: ... Öh... Rep..? ... Hmm.. Va? ... Nej.. det känner jag inte till... Oj.... brygga... båt... på väg isär...... hmm... öh..... dåligt... hm.... tror jag.... hmm...
- Fröken J's mun säger följande: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAA!!
För Fröken J's mun är allt annat än fjollig...
- Till slut så kastar sig Fröken i båten igen ackompanjerad av P5's gapskratt.
- Fröken J's coola, världsvana attityd förklaras nu avliden och kommer att vara saknad av alla anhöriga.

8 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Haha! Förutom katten tycker jag att det låter som en bra helg.

Anonym sa...

Ja, visst låter det som en bra helg – bortsett från att det inte var mycket till märkligheter att komma med. Bättre upp!
Och den coola, världsvana attityden hämtar sig nog den också, såna brukar ha lika många liv som (ursäkta jämförelsen) katter.

Anonym sa...

Haha, som jag har väntat på att du ska uppdatera helgen som varit.
Jag fnittrade som sjutton när jag läste om bryggincidenten, även om det säkert inte var såå skoj när det hände.

:)

maruschka sa...

Äsch då, så förargligt...;o)...men de flesta karlar vill känna sig lite macho, så det fungerade nog snarare som en potenshöjare...

Erik sa...

vilket öde, att inte kunna umgås med katter =/

Anonym sa...

Jag gillar tjejer somo är allergiska mot katter, jag brukar alltid inleda med att kolla det. Inte för att det är porrigt med snor, men för att det minskar risken för att hon har en katt som gör mig till slemmonstret.

Jasmin sa...

anna-karin: Ja. Jag klagar inte. :-)

skrubben: Men jag kan ju inte vara märklig alltid, juh.. Jag ska jobba på det dock.

eva: jag kunde hålla mig för skratt.. :-)

maruschka: Ja. Jag ska bara trycka ner mina feministgener först... :)

erik: nja.. normalt funkar det fint. Hundar är rätt fina de med..

ulf: Själv inleder jag nog med annat... men I see din point.

Anonym sa...

Men, hur kunde du inte veta att han har katt?