2005-09-16

Hur...

.. kan någon ha kommit hit ifrån det här stället :
?

Jag fattar inte.

6 kommentarer:

Jisse sa...

haha. jag känner mig träffad. fast jag kan inte ha kommit till din sida därifrån. men jag var inne på den sidan precis innan jag gick in på din.
skumt att det står att jag hittat till dig därifrån..

Anonym sa...

Jag tänkte få reda ut begreppen lite*. På din statistiksida finns det antagligen en funktion som heter "Referrers" eller liknande. Där står det en massa adresser som antyder var folk har kommit ifrån innan de hamnar på din sida. Det behöver INTE betyda att de har klickat på en länk på den sidan (eller liknande) och sedan hamnat här. Det betyder helt enkelt bara att de varit inne på den sidan just innan de valde att gå till din sida (mha t ex en bookmark, skriva in adressen för hand, klicka på en länk, mm). Jag kan t ex ha varit inne på Barnkalens hemsida först å sedan insett att jag glömt att läsa din blogg idag. Då skriver jag in din adress i adressfältet och whoops, helt plötsligt står barnkanalens adress i din statistik.

Jag får en känsla av att du Fröken J redan vet detta, men då kan ju kanske denna information vara till nytta för ngn annan istället...typ Jessy :)

*du behöver inte läsa detta om du redan förstått hur det ligger till, det är så jobbigt med folk som försöker förklara ngt som man redan vet :)

Anonym sa...

Hmm...nu lyckades jag bli anonym av ngn anledning...

Jisse sa...

haha. jag misstänkte att det var något sådant. tack för att du klargjorde allt för mig! :)

Anonym sa...

De nada, jessy :)

Anonym sa...

Att lita på referer-statistik är alltid svårt. Man vet aldrig om det finns en länk där, om man inte tittar som du gjorde och många referers får man från webbmail-system som ändå är interna. Sedan så använder många firefox eller någon annan webbläsare med tabbar, och när man öppnar en ny sida i en tabb så följer aldrig referer med. Referer funkar till ca 60% av alla träffar man får, men resten är ett mörkertal.