2005-10-28

Disclaimer

Vill bara säga att ironi och sarkasm gör sig dåligt skrift generellt och i Amelia-interjvun specifikt.

Och det som ser ut som citat i en tidning behöver inte nödvändigtvis vara det.*

Djöst får the räckård vill jag bara passa på att göra följande uttalanden:


- Jag har inte svårt för folk som bloggar om vad de äter till frukost.


- Jag inser till fullo att folk inte får orgasm av min blogg. Faktiskt. Det var sarkasm.

Så. that's that.

*Faktiskt så är citaten inte alls citat. I amelia-artikeln så sa jag inte ens hälften av de grejerna. Däremot så fick jag kika över journalistens återgivande av vad jag sa och fick komma med invändningar och åsikter. Av vilka hon tog hänsyn till de flesta...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fröken J!
Nu är det faktiskt ditt fel om jag får sparken. Fastnade igår och läste allt från början till slut...

Vaknade inatt och tänkte att jag måste skriva ett inlägg...Hur sjukt är inte det... Sen hade jag oerhört svårt att somna. Funderade på allt möjligt som hur pojkarna ser ut, hur du ser ut mm mm. Efter ett tag vaknade min flickvän och frågade vad jag tänkte på. Svaret från #19 blev nåt i stil med öhhh mmmhh aaa.

Nu frågar jag mig själv. Vad har hänt med mig...? F5 börjar bli sliten...

PGW sa...

Jaha, nu var jag ju tvungen att köpa Amelia som jag aldrig köper annars, det här blir spännande läsning ...

PGW sa...

OK, nu har jag läst. Märkligt formulerat. Hade jag inte vetat att det var dig det handlade om hade jag inte gissat det.

Journalister ...

Karolina Lassbo sa...

Ah! Står det om dig i Amelia! Skoj! Jag måste kolla...

Det där med journalister och citat kan bli lite hur som helst har jag märkt. Det är därför som jag inte tror på allat som står i tidningar!

TeachMom sa...

Det är väl så media gör...?

Anonym sa...

Varför i hela fridens namn utsätter du dig frivilligt för journalister? Och varför går du då inte ut med ditt namn helt öppet. jag menar, vari ligger poängen med att vara en anonym kändis?

Jasmin sa...

Sandra: Ja. Väldigt... hmm.. intressant...

#19: Damn vilket ansvar du la på mig, där...

pgw: Jag är osäker på om intevjun verkligen framhäver min bästa sida.. hmm..

karolina lassbo: Klokt. Själv brukar jag vara rätt naiv och tänka: Ja men.. det är ju ett citat. Då måste hon ju sagt så..

teachgirl: so it would seem.

sniff: Star ja. Jorå. Så är det ju.. hmm... :-)

anna:
om nån ringer och vill ställa frågor på fem minuter.. vad gör väl det?
Jag fattar ju hur det funkar. Men jag tar heller inte speciellt hårt på att porträtteras som någon jag inte är. Främst för att jag är just anonym.
Det är mest skoj, tycker jag.
Hade jag haft ambitioner att bli sk. kändis skulle jag aldrig börjat blogga anonymt från första början.