2005-10-09

Taktfullhet är en dygd

I en diskussion över msn med ett manligt potentiellt prospektprospekt (MPPP) sent en kväll...:

MPPP tar upp ett ämne med känsomässigt djup i.

Fröken J mottager glatt ämnesbytet och ställer uppmuntrande frågor.

MPPP öppnar sig.

Fröken J inser att hon fått ett förtroende och känner sig ärad.

MPPP berättar vidare

Fröken J lyssnar, motfrågar, är förstående...

Ett nytt djup i diskussionen infinner sig.

Av någon anledning så känner sig Fröken J manad att svara: "Coolt.".
Vi ska inte spekulera i varför, eller hur passande det var, eller vad Fröken J hade sniffat.

MPPP är formulerar ett inlägg i nån minut.

Fröken J somnar.
SOMNAR.

SOMNAR!!

och vaknar 4 timmar senare....

avd. Så snygg är jag.
eller
Hur man förblir singel.

10 kommentarer:

Yrvaken sa...

Ursäkta mig ..... AAAAAAHAHAHAHAHAAA!!
Förlåt, men det där va kul på ett tragiskt litet vis.

Gissar på att du satte rejäla griller i huvudet på stackarn.

Honey sa...

Fan vad klockrent...

Supernova sa...

Det är dock värre att somna under telefonsex, just när den andra personen är igång som mest. Eller är det det? Kanske inte.
Du skriver bra och jag är en sucker för sånt. Det känns lite som att du lever ett sånt singelliv som folk drömmer om att leva, oavsett om det går upp eller ner. Din humor gör det hela väldigt roligt att läsa om i varje fall. Är det Ok om jag länkar till din blogg?

Ida Thunberg sa...

ojoj.. så kan det gå..
kul blogg!
fortsätt så!!

/ida
http://rosabloggen.blogspot.com

Niklas sa...

Jag somnade medan jag pratade med min flickvän på telefon.
Hon är numera min föredetta flickvän.

PGW sa...

Fniss! :-) Jag tror att ett grundtips är att man inte ska somna om man vill ha en dejt nummer två.

Jasmin sa...

yrvaken: ah.. du är empatin personifierad.. :P

honey: ehm.. jo.

snurre: heey.. ny bild.

niklas: precis. jag är väldigt..
hur fick du för dig att singel-Fröken vet svaret på ett sådant Varför?
glöm inte att rapportera om dejten

insolens: Snälla. Säg att det var ett hypotetiskt exempel...
och tacktacktack.. så snällt av dig att säga så! Länka away..

ida: tackar.

m's tankar: helt okej.

niklas: Oh. mina sympatier..

pgw: Men.. varför sa du inte det innan... då hade jag ju vetat.

niklas: ehm.. vet inte. Man kanske måste anhålla om tillstånd först?

Supernova sa...

nix, inget hypotetiskt exempel. ren och pur sanning. vann jag?

Anonym sa...

Men äsch, det var väl inte så farligt! Håll dig vaken på första dejten, bara, så lär det gå smidigt och enkelt. Om det blir nån dejt. Vilket absolut INTE kommer att bero på om du somnat eller inte!

/K

Anonym sa...

Asså, when jag läser, readar asså, din blogg, shit asså djupt impressed. Men varför inte...jag säger bara NOT, använda lite German like "sheisse" sometimes??
Men du e på right way babyhoneysugar. Snart slipper we the fucking svenskan all the way.
Thank God för nyspråket, man fattar nästan vad the frågan om ist..warum nicht inte das europeiska använden kunnen machen?
Ce´st la vie gullet!
See ya in Da USA!