2005-10-27

igår.

Va?
Nej det hände väl inget särskilt igår..

Försov mig.
Gick upp.
Åkte mot jobbet utan frukost.
Köpte en tidning.
Läste om mig.
Åkte spårvagn en gång till.
Såg en löpsedel.
Med mig på.

En helt vanlig dag.

Jag gjorde också vissa karriärsbeslut.
Jag slog in på en bana av kriminalitet.

Alltså.

Jag är ärlig.

Sjukt ärlig.

Kan inte ljuga. Kan verkligen inte stjäla....

Det är en bra egenskap normalt sett..

UTOM om man vill ha tag på en löpsedel. Och man vill vara anonym.

Alternativet: HEJ! Kan jag få löpsedeln för det är jag som är Kristina, 26 och sexbloggar?
... öh... hell no.

Alltså skulle jag stjäla.

Vet ni hur sällan gator är fria från folk i göteborg? hm?
Brutalt sällan..

Vet ni hur kallt det är att stå still utomhus en sen kväll och vänta på att gatorna ska bli fria från folk? hmm?
Fucking askallt.

Efter ett tag insåg jag att jag inte kunde vänta på att alla skulle försvinna, utan det fick räcka med att de var en bit bort, förhoppningsvis med ryggen åt mig.

Väntade in en sån stund.

Tittade mig omkring. höger-vänster-höger-vänster.

Gick fram till löpsedeln.

Tittade mig omkring. höger-vänster-höger-vänster.

Pillade lite på .. öh... löpsedelshållaren(?)

Tittade mig omkring. höger-vänster-höger-vänster.

Insåg att någon hade limmat fast löpsedeln.

Pillade våldsamt.

Hörde någon vissla.

Fick panik.

Föreställde mig att jag skulle spendera natten i en cell med en muskulös kvinna med kantigt ansilkte och basröst som tävlat i östeuropeisk kulstötning i 30 år.

Insåg att jag skulle passa dåligt som bitch till ovanstående.

Flydde fältet.

Gick förbi min stammisaffär på väg hem.

Logiska Fröken J:
nejnejnejnejnejnejnejdåligidédåligdåligdåligidé.

Desperata Fröken J:
skiterjagi. I'm going in. Cover me!

Förberedde en historia som gick som följande:

HejJagUndrarOmJagSkulleKunnaFåDagensTreLöpsedlar. AlltsåAllatreABSOLUTinteBaraAftonbladet. JagBehöverDeFörEttProjektPåJobbet. JagJobbarMed.. *difust viftande med ena handen*.. MediaReklamITTyp...

Gick in i affären och sa följande:
- Öh..gnörrgh. eh.. ja.. ah.. uughh... löpsedel. kan jag få? Jag behöver bara aftonbladet. BARA aftonbladet.

*douh!*

20 kommentarer:

maruschka sa...

You still make my day, lady!...löpsedel eller inte, du är en verbal njutning hela du!.....

jonas sa...

Amazing! Hahaha....min dag är räddad!

PGW sa...

FNISS! Jag stod faktiskt och tittade på löpsedeln på "min" kiosk och funderade på om jag skulle stjäla den och posta den, men då har du redan löst det :-)

jonas sa...

Nu när du är berömd, kom bara ihåg vilka som kände på dig först...eh...jag menar vilka som kände dig först.

Niklas sa...

Haha!

Så, about that autograph. Hur mycket snackar vi?

Anonym sa...

snyggt jobbat!
får man se nåt foto på skönheten?

Anonym sa...

Hade funderingar på att göra detsamma, för att starta en vild spekulation... vilken kvinna i detta avlånga land, som spatserar med en löpsedel under armen, går under pseudonymen fröken J?! ;) Nejvars, ska inte göra anspråk på din plats i rampljuset... because you´re worth it!

Anonym sa...

Du e så jävla kul helt enkelt! Jag har varit inne å irrat på aftonbladet men inte hittat dig. Vad gör jag för fel?

Tjingeling *sa hon lite töntigt*

Anonym sa...

I found it! Nu kommer du förmodligen bli sådär jättekänd å bara flyta genom livet på en räkmacka =) Hojta till om du vill ha sällskap på alla premiärer och kändispartaj =)

Ida Thunberg sa...

Haha, jag är glad att du fick tag på den till slut!

Anonym sa...

Du är den absolut lömskaste tjejen jag vet. Ingen annan hade kunnat komma på den utvägen...

Fast jag är fortfarande upprörd över att du finns på ab, helt plötslig är man reducerad till en lallande fåne som gör som kvällspressen vill!

Jasmin sa...

maruschka: oh, så rar du är.
Har aldrig varit en verbal njutning för.. :-)

jonas: :-)

o: oh ja. Postade en version till mamma också.

Sandra: Usch! Varför vill du säga något så otäckt!?
Nu måste jag raka av mig håret eller nåt likvärdigt..

pgw: Det! skulle jag gjort. Skickat lakejer. Blogglakejer.. :D

o: sjukt, vet jag inte..
Men roligt. Och tillfälligt, I'm sure.. :-)

snurre: Just det ja! Men du hade nog misstänkt något... :-)

jonas: Claimar du mig?

niklas: Här på Bekännelser Incorporated accepteras följande valutor:
ostbågar
choklad
vitt vin
kräftor
popcorn
sura godisar
salta godisar
söta godisar
helkvällar med antingen simpsons,sexandthecity, family guy,desperate housewives, south park el csi
kontanter
eller
.. ehm... renodlat up-sucking

kris: Hahahaha... kul! .. hahahaha

Barista: Nej fan. Ta anspråk bara.. buss på.

cissi: Jag hojtar när det blir premiärdags.

ida: Jag med.. phew

ulf: lite evil är jag.
Men lallande fånar har också sin plats i världen.. ;-)

Anonym sa...

Ärlighet varar alltid längst!

oscar sa...

Hahaha....sexblogg? Jaja, kul att se att du får lite uppmärksamhet.

Anonym sa...

Hej där!
Tack för en fab blogg!!
Visst stod det inte bara om dig i AB utan även i Amelia???? eller...

Anonym sa...

Hej där!
Har följt ditt liv den senaste tiden! TACK!
Visst läste jag om dig igår i Amelia också!!!
Go girl!

PGW sa...

Amelia också? Är det då ingen hejd på dig? :-) Snart törs man ju inte kommentera här längre ;-)

Anonym sa...

Oj, är det kallt hemma i Göteborg? Har verkligen inte någon koll på vädret alls... Rätt rolig läsning alltså. :)

Befinner mig på Nya Zeeland och njuter av härliga 20 varma grader. Japp, nu är du kändis på internationell basis... *fanfar*

Anonym sa...

Jag fortsätter med nöje att läsa din blogg! Härlig! Tack, Aftonbladet! Och så säger de att kvällstidningar bara innehåller skräp.

Robot sa...

Underbart!